Meerderheid ouders wil scherpere regels voor kidsmarketing

0
649

De meeste ouders (57%) vinden dat kidsmarketing niet mag voor ongezonde voedingsmiddelen. Dit blijkt uit onderzoek* onder 1.000 ouders.

Een deel van deze mensen (35%) verwacht een positief effect op het eetgedrag van kinderen wanneer er geen reclame meer zou zijn voor ongezonde voedingsmiddelen. 39% denkt dat minder kinderen overgewicht zouden krijgen als er geen reclame meer is voor ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen.

food-marketing-kinderen De Hartstichting en kindermarketing
De Hartstichting vindt dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving. Een gezonde omgeving leidt tot gezondere kinderen met een gezond voedingspatroon en een gezond gewicht. Dit betekent op latere leeftijd minder risico op hart- en vaatziekten. Kidsmarketing van ongezonde voedingsmiddelen is een belangrijke factor voor het ontstaan van een ongezond voedingspatroon en overgewicht.

Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
De Hartstichting is partner in de ‘Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding’; een actief samenwerkingsverband dat de strijd aangaat tegen marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen. www.stopkindermarketing.nl.

* GfK heeft, in opdracht van de Hartstichting, onderzoek gedaan onder 1000 ouders/verzorgers van kinderen van 3 tot en met 12 jaar naar hun mening over “kidsmarketing”  (marketing van voedingsmiddelen gericht op kinderen onder de 13).

Bron: Hartstichting

Vorig artikelHartfalen in beeld
Volgend artikel‘Gezondheid en Veiligheid’ van biovergisting
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.