Maarten van der Weijden wordt ambassadeur van Week van Zorg en Welzijn
ArrayDe Week van Zorg en Welzijn is van 13 tot en met 18 maart 2017. Ruim duizend locaties van zorg- en welzijnsorganisaties in het hele land openen dan hun deuren voor het grote publiek. Zwemmer Maarten van der Weijden, winnaar van een gouden medaille op de Olympische Spelen van 2008, maakt zich sterk voor de sector Zorg en Welzijn en heeft zich als ambassadeur verbonden aan dit jaarlijkse evenement.
Voor het vijfde achtereenvolgende jaar voert de grootste sector van Nederland campagne onder het motto ‘Maak kennis met kunde’. Het doel is de veelzijdigheid van Zorg en Welzijn te tonen, de nieuwe ontwikkelingen laten zien en vooral de mensen die er werken in de schijnwerpers te zetten. Belangstellenden, buurtbewoners, (aankomende) studenten, vrijwilligers, cliënten en mantelzorgers kunnen komen kijken naar het werk van de 1.2 miljoen medewerkers en 450.000 vrijwilligers die zich dagelijks met passie en professionaliteit inzetten voor hun cliënten en patiënten.
Ambassadeur Maarten van der Weijden
“Ik ben heel dankbaar voor de zorg die ik heb gehad in de tijd dat ik leukemie had. Ik heb de kennis en kunde van de zorgprofessionals destijds zelf mogen ervaren. Daardoor was ik ervan overtuigd dat ik de beste behandeling kreeg die er was. Ik was in goede handen en dat gaf mij vertrouwen in mijn herstelproces.” Van der Weijden wil graag het belang van die goede zorg en dienstverlening voor de maatschappij benadrukken. “We leven in een maakbare wereld waarin we allemaal kunnen doen wat we willen. Maar als je ziek wordt en je hebt hulp nodig merk je pas echt dat hulp krijgen niet iets vanzelfsprekends is.”
Warm hart
Door zijn ervaring is hij nog meer waardering gaan krijgen voor de zorgprofessionals in Nederland. “Ons zorgstelsel is een van de beste ter wereld”, geeft hij aan, “en daar mogen we met recht trots op zijn. Daarom draag ik de sector Zorg en Welzijn een warm hart toe en zet ik mij graag in voor de Nationale Week van Zorg en Welzijn. Ik hoop dat zorgprofessionals en het grote publiek tijdens deze Week elkaar ontmoeten om zo een beter beeld te krijgen van de vele mogelijkheden die de sector te bieden heeft en kennis die we in pacht hebben.”
Samenwerkingsverband RegioPlus
De Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van het landelijk dekkend samenwerkingsverband van 14 regionale werkgeversorganisaties. Zij houden zich onder meer bezig met de arbeidsmarkt van Zorg en Welzijn. De werkgeversorganisaties werken samen in de Stichting RegioPlus (www.regioplus.nl) die de Week van Zorg en Welzijn coördineert. Het doel van de campagne is het bevorderen van een inspirerend, veelzijdig en realistisch imago van de sector Zorg en Welzijn.
Foto: Karin Buitenhuis en Sjannie van de Pas
Bron: Regioplus