Aanpak tekorten ouderenzorg: ‘Rotterdammers zorgen voor elkaar’

Array

Rotterdam pakt tekorten in de ouderenzorg aan: campagne ‘ Rotterdammers zorgen voor elkaar’ geeft een gezicht aan de zorg en wordt gelanceerd op 14 mei, de dag van het bombardement

De instellingen voor ouderenzorg van Conforte die aangesloten zijn bij bureau deRotterdamseZorg h ebben de handen ineengeslagen om 1000 mensen te bewegen om in de zorg te gaan werken en zo de tekorten in de zorg aan te pakken. Dit doen zij onder andere met de campagne ‘Rotterdammers zorgen voor elkaar’ waarin de zorg letterlijk een gezicht krijgt. De posters en verhalen zullen meer dan een jaar lang zichtbaar zijn overal in regio Rotterdam; de campagne wordt gelanceerd op 14 mei.

Op 14 mei herdenkt Rotterdam het bombardement op de stad in 1940. Onze ouderen hebben deze periode meegemaakt en zij hebben gezorgd voor de wederopbouw van Rotterdam. Daarom zorgt Rotterdam nu voor haar ouderen, dat is de strekking van deze campagne die de zorg letterlijk een gezicht geeft. De campagne start met de gezichten van ouderen waarna er steeds meer verhalen en foto’s van mensen die bij de zorg betrokken zijn zichtbaar worden. De verhalen en foto’s zijn indrukwekkend, zij ontroeren en inspireren. De verhalen zullen te zien zijn op social media en zijn te lezen op http://www.rotterdammerszorgenvoorelkaar.nl, hier zullen ook de vacatures uit de hele regio, voor de ouderenzorg worden geplaatst. De campagne zal meer dan een jaar duren en wordt mede mogelijk gemaakt door subsidie van het Ministerie van Volksgezondheid en Welzijn en Sport.

De doelstelling van ‘Rotterdammers zorgen voor elkaar’

De campagne gaat bijdragen aan het terugdringen van de tekorten binnen de ouderenzorg door meer mensen te enthousiasmeren voor werken in de zorg. Om nieuwe zorgmedewerkers snel in te kunnen zetten richt deze campagne zich speciaal op de groep mensen die al een zorgopleiding op mbo- of hbo-niveau hebben gevolgd en nu niet in de zorg werken. Dit is een groep van 87000 potentiële herintreders. Een diploma hebben zij al op zak, zij zijn daarmee relatief snel inzetbaar. In een tweede en derde fase richt de campagne zich ook op zij-instromers en vrijwilligers. De ambitie is om met de campagne ‘1000 Rotterdammers’ te werven!

Bron: Perssupport

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen