Thuisarts.nl uitgeroepen tot Gezondheidswebsite van het Jaar 2018

0
285

Thuisarts.nl is ook dit jaar door het publiek verkozen tot de populairste Website van het jaar in de categorie Gezondheid. Thuisarts.nl is een initiatief van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) en gemaakt in samenwerking met creative & digital agency One Shoe.

De Website van het Jaar verkiezing is een jaarlijkse award die wordt uitgereikt aan de beste en populairste websites van Nederland gericht op populariteit, kwaliteit en inhoud. In 2016 werd Thuisarts.nl ook al beloond met de prijs voor Populairste Website.

Nederlands grootste en meest bezochte website van de gezondheidszorg

Thuisarts.nl is een online gezondheidsplatform waar betrouwbare en onafhankelijke informatie over klachten en ziekten, samengesteld door artsen, beschikbaar is gesteld aan het grote publiek. Thuisarts.nl wordt maandelijks door ruim 1,7 miljoen mensen bezocht en door de lancering van het platform daalde het aantal huisartsconsulten in Nederland met 12%.

Ton Drenthen, programmaleider Thuisarts.nl: “Thuisarts.nl is in het leven geroepen omdat wij het belangrijk vinden dat patiënten toegang hebben tot betrouwbare en onafhankelijke informatie. Naast patiënten gebruiken ook bijna alle huisartsen en steeds meer medisch specialisten in de praktijk Thuisarts.nl. We zijn ontzettend blij met het succes van Thuisarts en trots op het winnen van deze Europese award voor een Nederlandse website. Uiteraard blijven ons best doen om de website continu te verbeteren om dé medische informatiebron van Nederland te blijven.”

Michel van Velde, oprichter van One Shoe is trots dat Thuisarts.nl opnieuw is uitgeroepen tot Website van het Jaar: “Thuisarts.nl is een ontzettend mooi initiatief van NHG en sinds de lancering van het platform in 2012 is Thuisarts.nl uitgegroeid tot de meest bezochte website van de gezondheidszorg. Het is een voorrecht om mee te kunnen werken aan dit initiatief. En dat is waar het bij ons om gaat: oplossingen creëren die een positieve en waardevolle toevoeging zijn aan het leven van mensen.”

Internationale erkenning: Thuisarts.nl blijft prijzen winnen

De meerwaarde van Thuisarts.nl is de afgelopen jaren niet onopgemerkt gebleven. Zowel in binnen- als buitenland heeft Thuisarts.nl al meerdere prijzen in de wacht gesleept. Eerder dit jaar werd Thuisarts.nl in Berlijn door de jury van de Digital Communication Awards verkozen tot Beste Content Platform van Europa in 2018. Daarnaast nam Thuisarts.nl vorige week in Londen ook twee Lovie Awards, ook wel de ‘Oscars van het Internet’, mee naar huis.

Vorig artikelHiv-test onvoldoende toegankelijk voor homo- en bimannen
Volgend artikelReade neemt reumazorg over na faillissement MC Slotervaart
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.