Goede resultaten in eerste jaar van Liesbreuk Centrum Zuid

0
353

Vorig jaar opende Liesbreuk Centrum Zuid haar deuren. Dit gespecialiseerde centrum van het St. Anna Ziekenhuis richt zich op snelle en kwalitatief hoogwaardige behandeling van liesbreuken. Een klein team van gespecialiseerde chirurgen behandelt patiënten met een liesbreuk. Dit heeft een positief effect op de resultaten en maakt de zorg persoonlijk. Patiënten zijn tevreden, de snelheid is hoog en het herstel is goed.

Bij Liesbreuk Centrum Zuid kunnen patiënten binnen 2 dagen terecht op de polikliniek. Een eventuele operatie vindt meestal binnen 2 weken plaats. Patiënten zijn tevreden over de operatie en het effect hiervan (89,2%). Ruim 80 procent kan binnen 1 maand zijn gewone werkzaamheden hervatten. Dit alles blijkt uit patiëntonderzoeken die het afgelopen jaar gehouden zijn.

Chirurgen met veel ervaring

Een drietal chirurgen heeft zich gespecialiseerd in de behandeling van deze aandoening. Zij nemen 95 % van de behandelingen binnen dit gespecialiseerde centrum voor hun rekening. Zij hebben ervaring met de nieuwste operatietechnieken. Doordat zij de operatie veelvuldig uitvoeren, heeft dit een positief effect op de resultaten.

Minder pijn, sneller herstel

Op dit moment is de kijkoperatie de meest gebruikte techniek bij een liesbreuk. Bij ruim 80 % van de patiënten binnen Liesbreuk Centrum Zuid wordt deze techniek toegepast. Een kijkoperatie heeft als voordeel dat patiënten na de operatie minder pijn hebben, de kans op chronische pijnklachten het laagst is en patiënten sneller hun normale werkzaamheden kunnen oppakken.

Servicegericht: de patiënt centraal

Bij de opzet van het Liesbreuk Centrum Zuid stond naast kwaliteit van zorg ook service aan de patiënt centraal. Patiënten zijn snel aan de beurt: binnen 2 dagen. Patiënten bepalen mee wanneer zij worden geopereerd. Meestal kan dit snel: binnen 2 weken. Ook biedt het centrum de mogelijkheid om het consult op de polikliniek te combineren met de preoperatieve screening die in geval van een operatie moet plaatsvinden. Dit scheelt voor patiënten heen- en –weer reizen.

Verder kunnen patiënten zich op hun eigen manier en op elk gewenst tijdstip voorbereiden op de behandeling en het gesprek met de arts. Hiervoor is uitgebreide informatie beschikbaar op de website en in de AnnaZorg(t) app (te downloaden in de App Store of Google Play).

Bron:

Vorig artikelVoorlichting Huidkanker: 1 op de vijf Nederlanders krijgt
Volgend artikelLetseschadespecialisten en wat zij doen
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.