Amphia voorop in afronding VIPP-programma

0
321

Amphia heeft VIPP-module A2 op 5 juni 2019 succesvol afgerond. Het resultaat is een beveiligd patiëntenportaal ‘mijnAmphia’ waarin de patiënt zijn medische gegevens kan raadplegen en downloaden. Hiermee is Amphia, ruim een half jaar voor de deadline van 31 december 2019, geslaagd voor het totale VIPP-programma (Versnellingsprogramma voor Informatie-uitwisseling tussen Patiënt en Professional).

Amphia heeft VIPP-modules A1 en B1 in 2018 en modules B2 en A2 dit jaar behaald. Met deze laatste module krijgt de patiënt via mijnAmphia digitaal de beschikking over zijn medische gegevens. De patiënt heeft op deze manier een goed overzicht van de eigen gezondheidssituatie. Ook zijn de gegevens eenvoudig te gebruiken in contacten met andere zorgverleners.

VIPP

Tijdens de audit van module A2 lag de focus op de mogelijkheid om de Basisgegevensset Zorg (BgZ), correspondentie en implantaten  te kunnen downloaden. Daarnaast heeft Amphia aan de overige normen voldaan waaronder minimaal 10% actieve gebruikers van mijnAmphia. Claudia van der Velden, programmamanager VIPP in Amphia: “Het behalen van de VIPP-doelen biedt patiënten een eerste stap naar meer regie op de eigen gezondheid opdat de zorg veiliger, patiëntgerichter en doelmatiger wordt. Ik ben trots op de immense inzet van onze projectteams waardoor Amphia deze doelen zo snel heeft weten te behalen.”

Amphia vindt het belangrijk haar patiënten digitaal toegang te geven tot eigen medische gegevens. Zo is de patiënt beter geïnformeerd over zijn gezondheid en kan hij zich goed voorbereiden op een gesprek met de arts. Bij het realiseren van het patiëntenportaal stond de patiënt dan ook centraal. Toine van Es, lid Cliëntenraad: “Door aan te haken bij het VIPP-programma heeft Amphia een aanzienlijke versnelling gerealiseerd in de uitrol van het patiëntenportaal. Ook de wijze waarop wij als Cliëntenraad betrokken en gehoord zijn verdient waardering.”

Met het VIPP-programma is een solide basis gelegd waar Amphia op voort kan bouwen. Het patiëntenportaal wordt in de toekomst verder geoptimaliseerd en doorontwikkeld. Een van de eerste acties is het implementeren van meer vragenlijsten.

Bron: Amphia

Vorig artikelEen op de vijf medicijngebruikers bestelt online
Volgend artikelMinister Bruins stelt overgangsregeling verpleegkundigen vast
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.