
Martini Ziekenhuis lanceert #teammartini
Array‘Dat is werken bij #teammartini.’ Dit is de slogan van de nieuwe arbeidsmarktcampagne die het Martini Ziekenhuis vandaag lanceert. Onderdeel van de arbeidsmarktcampagne is de vernieuwde website www.werkenbijmartiniziekenhuis.nl. Op deze website staan de openstaande vacatures, maar ook verhalen over werken bij #teammartini.
Met deze campagne wil het Martini Ziekenhuis zich blijven onderscheiden als aantrekkelijke werkgever. Zo verwacht het ziekenhuis ook in de toekomst voldoende gekwalificeerd personeel te kunnen werven om de beste zorg te kunnen geven.
Krappe arbeidsmarkt
Bestuursvoorzitter Hans Feenstra: ‘Het is bekend dat de druk op de arbeidsmarkt in de zorg hoog is. Dat is bij het Martini Ziekenhuis niet anders. We hebben momenteel gemiddeld 45 vacatures per maand. Het lukt ons overigens nog steeds om die plekken te vervullen. We zien wel dat het voor sommige functies meer tijd en meer moeite kost om de juiste mensen te vinden. We verwachten dat de nieuwe arbeidsmarktcampagne ons gaat helpen om ook in de toekomst onderscheidend te blijven. Met #teammartini maken we nog beter zichtbaar waar we voor staan.’
Het verhaal van #teammartini
Het verhaal van #teammartini is opgehaald bij medewerkers uit alle afdelingen en beroepsgroepen. Het staat voor hoe medewerkers hun werk in het Martini Ziekenhuis ervaren. Medewerkers noemden de collegiale en informele werksfeer binnen de teams, de doorgroeimogelijkheden en de ruimte voor ideeën en eigen initiatief als belangrijke redenen om bij het Martini Ziekenhuis te (gaan) werken.
Vooruit kijken en samenwerken
Een nieuwe arbeidsmarktcampagne en bijbehorende website is één van de manieren die het Martini Ziekenhuis gebruikt om ook in de toekomst voldoende gekwalificeerde mensen te werven én aan het ziekenhuis te binden. Hans Feenstra: ’De krapte op de arbeidsmarkt ontstaat niet van vandaag op morgen. We besteden al jaren veel aandacht aan ons personeelsbeleid. We kijken vooruit, anticiperen en investeren, bijvoorbeeld door meer mensen op te leiden dan we direct nodig hebben. We werken daarbij zo veel mogelijk samen met onze partners in de regio, bijvoorbeeld via het samenwerkingsverband Zorg voor het Noorden. ’
Bron: Martini Ziekenhuis