Smile breidt klantenportfolio in de zorg uit

Array

Zorgcentra De Betuwe, Zorggroep Almere en SEIN nemen registratiesoftware af
Smile voegt een drietal zorginstellingen toe aan haar klantportfolio. De leverancier van webbasedtools en advies voor feedback- en verbetermanagement kan intussen ook de Stichting Epilepsie Instellingen Nederland (SEIN), Zorggroep Almere en Zorgcentra De Betuwe tot haar klantenrekenen.

Steeds meer zorginstellingen onderkennen het belang van een goede registratie en opvolging van incidenten, klachten en andere typen meldingen in geautomatiseerde veiligheidsmanagementsystemen. Door dat verschillende organisaties de tool gebruiken, biedt Smile schaalbare systemen. De leverancier combineert best practice templates, ook wel meldsjablonen genoemd, met de implementatiemethode Scrum. Daardoor worden implementaties overzichtelijk, efficient en relatief snel uitgevoerd. Zo kunnen organisaties snel van start gaan.

SEIN gaat aan de slag met de vastlegging en opvolging van incidenten, klachten, verbeterplannen, middelen & maatregelen en het doen van audits & controles. Dit gebeurt met de in-house versie van de Smile-applicatie. Zorggroep Almere implementeert de hosted (SaaS) variant met templates voor incidentenmanagement, leveranciersbeoordelingen, verbetermanagement en veiligheidsmanagement. Zorgcentra De Betuwe begint ineerste instantie met de hosted SaaS-oplossing voor het registreren en behandelen van incidenten.

Voor zorginstellingen betekent uniforme registratiesoftware dat zaken volgens een vast protocol geregistreerd en afgehandeld worden. Gebruikers werken daardoor volgens een herkenbare meldprocedure. Dit zorgt voor een breder draagvlak en een positieve meldcultuur (Veilig Incidenten Melden). Daarnaast voldoen zorginstellingen zo aan (verplichte) normeringen en certificaten. Denk daarbij aan de HKZ normering en de Argus-registratie.

?Veel zorginstellingen werken nog met papier, Word en/of Excel-documenten. Hierin registreren zij feedback in de vorm vanincidenten en klachten. Dit maakt het moeilijk om deze waardevolle feedbackeenvoudig om te zetten in verander- en verbetermanagement?, zegt Wendy Geurkink, directeur van Smile. ?Instellingen die onze producten afnemen, geven aan dat werkzaamheden veel efficienter worden uitgevoerd maar ook dat er meer overzicht en inzicht is. Dit wordt vervolgens gebruikt om verbeteringen en veranderingen stapsgewijs en van binnenuit door te voeren. Zo werken zorginstellingen productiever en wordt het werkplezier vergroot.?

Kijk voor meer informatie over de producten van Smile op www.Smile.nl<http://www.Smile.nl>

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen