Reflectie: per email een afspraak met de kapper

Array

Vanmorgen (20.03.10) om half zeven bedacht ik dat ik naar de kapper wilde. De kapper hoort niet tot de jetset, maar respecteert wel mijn krullen. Om acht uur was ik de eerste klant. Ik kreeg de vraag voorgelegd of ik voortaan per email een afspraak wilde maken. Want twee kapsters werkten op email-afspraak en één werkte voor aanlopers zoals ik.

Urenlang vroeg ik me af waarom zo’n kapper thans wel op emailafspraak werkt en huisartsen, specialisten en andere zorgprofessionals niet of nauwelijks. Ik kom er niet uit. Een mogelijk antwoord op die vraag kreeg ik wel: de kapper was getrouwd met een ICT-er en die had een gebruikersvriendelijke website ontworpen. Maar zijn er nu geen andere manieren dan te trouwen met een ICT’er om afspraak maken per email te bevorderen bij zorgprofessionals?

Guus Schrijvers

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen