Niet gecategoriseerd

Ontslag werknemers hulpmiddelen branche

Array

ALVA leverancier van hulpmiddelen voor mensen met een visuele beperking ontslaat 40% personeel ALVA de leverancier van computer hulpmiddelen voor mensen met een visuele beperking heeft in een verklaring aan Handicheck medegedeeld van 17 medewerkers de arbeidsovereenkomsten te ontbinden. Dit betekend dat de organisatie met 40% inkrimpt en er ongeveer 23 medewerkers overblijven.
Eline van Raaij van ALVA Nederland geeft de volgende reactie op deze reorganisatie: "Op maandag 20 juni jl. heeft ALVA een verzoek ingediend tot de ontbinding van de arbeidsovereenkomsten van 17 van haar medewerkers. Een reorganisatie van het bedrijf is noodzakelijk op basis van bedrijfseconomische omstandigheden. Met deze reorganisatie wordt ALVA aangepast aan de ontwikkelingen in de markt. Voor de klanten van ALVA heeft de reorganisatie geen gevolgen. ALVA blijft haar diensten en producten leveren zoals gebruikelijk."
"ALVA betreurt het afscheid van zoveel goede collegae waar zij jaren op heeft mogen bouwen en verwacht met deze reorganisatie uiteindelijk haar marktpositie te verstevigen en ruimte te creëren voor een gezond ondernemingsklimaat," aldus Van Raaij. Vorig jaar augustus probeerde ALVA Nederland nog het tij te kregen met de aantrekking van een Channel Sales Manager waarin zij de doelstelling hadden om nieuwe markten met innovatieve producten te introduceren. Uit de vacature blijkt dat deze Channel Sales Manager zich moest richten op "Key Accounts in de vergoedingsmarkt waar hij een omzettoename realiseert met een beloning van € 50.000,= vast + maximaal € 50.000,= on target" aldus de vacature op Nationale Vacaturebank. Helaas heeft deze stap naar nu blijkt niet de verwachte resultaten geleid en heeft ALVA Nederland een drastische herziening in het beleid moeten doorvoeren.
 
Ondanks het moeilijke besluit heeft ALVA een positieve gedachten over de toekomst van de onderneming, zoals blijft uit het volgende deel uit de verklaring van ALVA: "de strategie richt zich op versterking van kwaliteit en efficiency van de huidige activiteiten, producten en merknaam, alsmede op de uitbouw hiervan middels ontwikkelen van nieuwe markten en/of strategische samenwerkingsverbanden. ALVA wil dit bereiken door: focus op marketing, verkoop en service, toevoegen functionaliteit aan bestaande producten, realisatie van synergievoordelen, het verder verbeteren van de efficiency en de uitbouw van het internationale dealer netwerk." Bron: ALVA Nederland