Antirookquiz: Ik wed dat ik het kan

1
629

Vanaf eind april zendt RTL4 op zeven zaterdagavonden het programma 'Ik Wed Dat Ik Het Kan!' uit. KWF Kankerbestrijding is een van de organisaties die dit programma financiert. Doel: een breed publiek stimuleren om te stoppen met roken.   KWF Kankerbestrijding voert samen met haar partners de Nederlandse Hartstichting, Astma Fonds, Ministerie van VWS en STIVORO de komende maanden campagne om rokers te stimuleren te stoppen met roken. Op 1 juli wordt het rookverbod in de horeca-, kunst/cultuur- en sportsector ingevoerd en gaan de accijns op tabaksproducten met € 0,55 omhoog. Deze maatregelen zetten rokers aan tot nadenken en verhogen de intentie om daadwerkelijk te stoppen. Van deze campagne is het tv-programma 'Ik Wed Dat Ik Het Kan!' een onderdeel. 

In 'Ik Wed Dat Ik Het Kan!' gaan mensen uitdagingen aan en proberen zij records te breken. In de uitzendingen gaat een team van Bekende Nederlanders de uitdaging aan om te stoppen met roken. Zij doet dit samen met vier andere groepen: bouwvakkers, kroegtijgers, Gooische vrouwen en collega's van de Rotterdamse bloedbank. De finale van het programma is op zaterdag 28 juni.   Deelname aan dit programma is voor KWF Kankerbestrijding een goede manier om de doorgaans moeilijk bereikbare groep van lager opgeleiden te bereiken met de stoppen-met-roken-boodschap. Tevens kunnen we zo laten zien welke hulp- en ondersteuningsmiddelen er zijn voor stoppen met roken.   Begin juni lanceert KWF Kankerbestrijding samen met haar partners het tweede deel van de stoppen-met-rokencampagne die de rest van het jaar wordt ingezet. Via tv- en radiospots maken we mensen attent op het gegeven dat iedere roker kan stoppen. In het najaar zal de campagne iets meer worden gericht op de sportsector.  

Vorig artikelUnivé-VGZ-IZA-Trias in top 50 bedrijven met beste imago
Volgend artikelSecondlife dokter
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

1 REACTIE

Comments are closed.