Zilveren Kruis Achmea, Pfizer, DSM, Heiniken en Unilever present tijdens de Olympische Spelen in het Holland Heineken House met een fittest

Array

Initiatiefnemers Zilveren Kruis Achmea, Pfizer, DSM en Unilever willen bezoekers ieder vanuit een eigen invalshoek gezondheid, vitaliteit, bewegen en de rol van innovatie laten ervaren. Bezoekers kunnen hun sprongkracht meten, het Olympisch parcours rijden op de racefiets en uitleg krijgen over de werking van een koelvest. NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra is blij met het initiatief van haar partners en suppliers, waarmee sport en vitaliteit een bijzonder accent krijgen in het Holland Heineken House.
 
Als Erica Terpstra op 7 augustus in Beijing het Holland Heineken House opent, zal zij tijdens de rondleiding op de Vitality Campus het eerste exemplaar van het Vitality Campus paspoort in ontvangst nemen. Dit is een gezamenlijk product van de vier initiatiefnemers, dat deelnemers die op de campus het vitaliteitscircuit doorlopen meekrijgen. Ik ben enorm trots op de Vitality Campus, laat de NOC*NSF-voorvrouw al weten. Fantastisch dat bezoekers tijdens een sportevenement als de Spelen meer kunnen leren over hun eigen vitaliteit en allerlei aspecten van gezondheid, bewegen en innovatie kunnen beleven. Absoluut toegevoegde waarde voor het Holland Heineken House.Test hoe vitaal je bent
Op de Vitality Campus kunnen bezoekers uitvinden hoe vitaal ze zijn, via allerlei metingen met high tech apparatuur. Zo is er een sprongkrachtmeter, een spirometer die de longinhoud vaststelt en diverse wellpoints waar BMI, bloeddruk en hartritme worden gemeten. Deelnemers aan het vitaliteitscircuit kunnen de eigen meetwaarden vergelijken met die van bekende Olympische sporters en hun resultaten in het Vitality Campus paspoort vastleggen. Professionals zijn aanwezig om uitleg en advies over de resultaten te geven. De initiatiefnemers willen met de vitality check niet de belerende vinger opsteken; plezier en nieuwe informatie opdoen over jezelf, vitaliteit en bewegen staat voorop.
 
Lekker bewegen
Op de Vitality Campus kan vanzelfsprekend worden bewogen: zo zijn er fietsen met beeldschermen waar diverse routes kunnen worden ingesteld. Zo kun je ervaren hoe het voelt om een deel van het Olympisch parcours van Beijing te fietsen of de Alpe d'Huez te beklimmen. Bezoekers van het Holland Heineken House worden uitgenodigd deel te nemen aan de rennerscompetitie. Naast fietsen, staan er op de Vitality Campus ook Wii-spelcomputers, waar bezoekers allerlei sporten en bewegingsspellen op kunnen spelen.
 
Ontspanning
Omdat ontspanning ook belangrijk is voor de vitaliteit, beschikt de Vitality Campus over massagestoelen waarin de bezoeker even helemaal tot rust kan komen. Ook zijn er films te zien over innovatie, vitaliteit en sport. Aan de foodbar kunnen bezoekers hapjes en drankjes proeven, waaronder sportdrank en dé opkikker in China: thee met melk, beiden in poedervorm… In het informatieve deel van de campus worden innovaties gedemonstreerd in de sport, zoals de werking van een koelvest.

Initiatiefnemers
DSM en Unilever zijn partners van NOC*NSF, Zilveren Kruis Achmea en Pfizer zijn via een official suppliership aan NOC*NSF verbonden. De vier initiatiefnemers van de Vitality Campus houden zich vanuit een eigen invalshoek bezig met gezondheid, vitaliteit, bewegen en innovatie. Preventie, vitaliteit en bewegen zijn maatschappelijk relevante thema's, waar de initiatiefnemers met de Vitality Campus graag invulling aan geven. Het ligt in het voornemen van de betrokken organisaties dat de Vitality Campus na de Olympische Spelen ook in Nederland nog te bezoeken is, tijdens evenementen georganiseerd door één van de initiatiefnemers.
 
Het Holland Heineken House is tijdens de Olympische Spelen de centrale ontmoetingsplaats van Nederlandse sporters, supporters, sponsors en pers. Tot nog toe kende het Holland Heineken House  voor het eerst geïntroduceerd tijdens de Olympische Spelen van 1992 in Barcelona  geen plaats waar de verwachte tienduizenden bezoekers informatie kunnen krijgen over hun gezondheid en vitaliteit en allerlei aspecten van sport en bewegen kunnen beleven.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

One thought on "Zilveren Kruis Achmea, Pfizer, DSM, Heiniken en Unilever present tijdens de Olympische Spelen in het Holland Heineken House met een fittest"

  1. kunt
    u me helpen aan pr artiekeln die u gebruikt in het heineken huis bij de spelen misschien zijn er pin en shirts voor mijn verzameling olympische spelen

Comments are closed.

Recente artikelen