Oogziekenhuis zoekt met lef de schijnbare marketingparadox op

Array

In het boek “Succes is niet voor lafaards” beschrijft Paul Moers tien aansprekende en originele marketingoplossingen die een organisatie kan gebruiken om na de crisis weer de weg naar groei te vinden. De oplossingen worden toegelicht aan de hand van korte en duidelijke voorbeeldcasussen. Ook Het Oogziekenhuis Rotterdam wordt in dit boek als voorbeeld van een organisatie met lef beschreven. In Het Oogziekenhuis gaat het om een schijnbare paradox van (technische) superspecialist met een menselijke maat. Zo wil het zich aan de ene kant continu verder ontwikkelen op het gebied van technologische (medische) innovatie, maar aan de andere kant daarbij ook juist de empatische kant van de zorgverlening aan de patient verder ontwikkelen. Dit komt bijvoorbeeld tot uiting in de angstreductiefilosofie die centraal staat in alle activiteiten die het ziekenhuis ontplooit.

Marketingtips met lef van Paul Moers
In het nieuwe boek “Succes is niet voor lafaards” geeft Paul Moers praktische tips aan organisaties die ook in crisistijd het hoofd boven water willen houden en juist willen groeien. Van een einde maken aan een overdaad aan meetings tot het uitnodigen van dwarse denkers die regelmatig kritiek op jou en je organisatie hebben en aan jou weer laten zien wat jij niet meer kan zien.

In samenwerking met Paul Moers heeft Het Oogziekenhuis Rotterdam haar merkstrategie verder ontwikkeld. Deze ondersteunt het ziekenhuis bij de ontwikkeling van Het Oogziekenhuis als sterk merk. Het helpt om intern de goede keuzes te maken en zowel de interne als de externe identiteit verder te versterken en op een juiste wijze te continueren.

Op maandag 22 februari is het boek”Succes is niet voor lafaards” van Paul Moers in Het Oogziekenhuis gepresenteerd. Roelf H. de Boer, voorzitter van de Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ), onderstreepte tijdens de boekpresentatie ook het belang van merk-denken binnen de zorg: “In het veranderende zorglandschap waarbij de vrije marktwerking onomkeerbaar is, moeten ziekenhuizen zich steeds meer profileren. Ziekenhuizen moeten een sterk merk worden en zich verdiepen in de kennis en kunde van branding.”

Recente artikelen