Twitterbruiloft steunt Stichting Pink Ribbon

Array

Opbrengst giften tijdens bruiloft volledig voor Stichting Pink Ribbon
Het twitterbruidspaar dat op woensdag 20 oktober 2010 in Zeist de eerste volledig gecrowdsourcede en gecrowdfunde bruiloft viert gaat geld inzamelen voor de Stichting Pink Ribbon. Dit tijdens hun bruiloft waar 1000 mensen aanwezig kunnen zijn en welke volledig gepland en geregeld is via sociaal netwerk en nieuwsmedium Twitter. Het is de eerste bruiloft volledig tot stand gekomen middels social media. Nederland heeft hiermee een wereldprimeur.

Het twitterbruidspaar dat op woensdag 20 oktober 2010 in Zeist de eerste volledig gecrowdsourcede en gecrowdfunde bruiloft viert gaat geld inzamelen voor de Stichting Pink Ribbon. Dit tijdens hun bruiloft waar 1000 mensen aanwezig kunnen zijn en welke volledig gepland en geregeld is via sociaal netwerk en nieuwsmedium Twitter. Het is de eerste bruiloft volledig tot stand gekomen middels social media. Nederland heeft hiermee een wereldprimeur.

“Het is echt ongelooflijk wat er de laatste maanden is gebeurd. Sociale media begint in de eerste plaats met delen en geven, daarvan waren wij wel op de hoogte. Maar dat zo veel mensen, die ons nog nooit in het echt hebben ontmoet, samen zo veel voor elkaar krijgen hadden wij nooit kunnen dromen”
— Jannetta Dorsman

Oktober Borstkankermaand
Niet alleen het roze lintje en ‘oktober borstkankermaand’ gaven de doorslag voor de keuze voor Stichting Pink Ribbon als goed doel. Stichting Pink Ribbon draagt een positieve boodschap uit en richt zich tot de samenleving in zijn geheel en niet alleen tot patienten. Daarnaast biedt de stichting een duidelijk gevoel van herkenning en is het een organisatie voor mensen, gedragen door mensen. “Vooral dit laatste; voor mensen, gedragen door mensen past volledig bij de sfeer van onze twitterbruiloft,” aldus Jannetta Dorsman, de aanstaande bruid.

Twitteraanzoek zet aan tot samenwerking en fondsenwerving

Het aanzoek dat René Hoksbergen, zelf actief twittergebruiker, tijdens een twitterevenement deed, was de aanleiding tot twedding. Velen waren – virtueel of ter plekke – getuige van het aanzoek. Dit leidde direct tot aanbiedingen om het bruidspaar te helpen hun bruiloft te regelen. Het idee om de bruiloft volledig te laten crowdsourcen en –funden door gebruik van sociale media ontstond daarna als vanzelf. Momenteel werken twaalf twittermuzikanten aan hun optreden als Tweddingband en wordt het evenement geïntegreerd en volledig nagebouwd in Second Life, een virtuele, driedimensionale wereld die helemaal gebouwd en beheerd wordt door de digitale inwoners. Giften tijdens het feest en de opbrengst van de verkoop van het Tweddingnummer, dat speciaal voor de gelegenheid is geschreven, worden gedoneerd aan Stichting Pink Ribbon.

Het bruidspaar
René Hoksbergen (48) en Jannetta Dorsman (44) zijn beide ondernemers in de professionele dienstverlening. Samen zetten zij in het verleden een succesvol makelaarskantoor op. Na deze vorig jaar te hebben verkocht, zijn zij recentelijk een landelijk opererende makelaarsformule (Woningadviseurs) gestart.

Daarnaast is Jannetta consultant en trainer op het gebied van marketing, communicatie en sociale media. Binnen de makelaardij wordt Jannetta gezien als een autoriteit binnen haar vakgebied digitale marketing en is zij docente bij het opleidingsinstituut van de NVM, de grootste makelaarsvereniging van Nederland. Zij spreekt regelmatig voor diverse groepen ondernemers in Nederland over marketing en sociale media en bekleedt een bestuursfunctie bij een ondernemersvereniging.

Internet

Informatie over Twedding staat op www.twedding.nl. Ook kan men zich hier aanmelden voor het feest. Op twitter is Twedding te volgen via @TweddingNL en #twedding. Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie die aandacht vraagt voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patienten en hun naasten te verbeteren. Meer informatie staat op www.pinkribbon.nl.


Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen