Nieuwe website HagaZiekenhuis ondersteunt zorgverlening

Array

Patienten vinden in één muisklik alle relevante informatie
Het HagaZiekenhuis van Den Haag heeft een nieuwe website: www.hagaziekenhuis.nl. Het ziekenhuis zet deze in om de zorgverlening verder naar voren te schuiven. De site gaat volledig uit van de informatiebehoefte van de bezoeker. Patienten vinden op de nieuwe site met één muisklik de informatie die ze nodig hebben dankzij innovatieve zoektechnologie. Verwijzers profiteren van de sterk verbeterde toegankelijkheid. Zo is eenvoudig te vinden welke specialist zich bezighoudt met de behandeling van een bepaalde aandoening.

De nieuwe website is meer dan een website: het is de virtuele poort naar het HagaZiekenhuis en de start van de zorgverlening. De website is laagdrempelig. Zo typt de bezoeker in de zoekbalk op de homepage elk gewenst trefwoord in. Bereidt hij zich bijvoorbeeld voor op een ‘kijkoperatie’, dan ziet hij direct een lijst met mogelijke vormen van kijkoperaties. Daarnaast laat de website een alfabetische lijst zien met gerelateerde aandoeningen. Na de klik op ‘Kijkoperatie in de knie’ ziet de bezoeker alle informatie over deze behandeling. Ook ziet hij direct een overzicht van de artsen die deze behandeling uitvoeren, een plattegrond van het ziekenhuis met een routebeschrijving naar de afdeling en nuttige links naar andere sites. Aan de rechterzijde staan de contactgegevens die voor deze kijkoperatie relevant zijn. En wil hij zien hoe lang hij moet wachten op een operatie, of folders bekijken, dan is ook dat eenvoudig te vinden. De bezoeker bespaart dus veel zoekwerk doordat alle relevante informatie direct toegankelijk is vanaf één pagina.

Het HagaZiekenhuis houdt de website actueel qua informatie en functionaliteit. Daarnaast zal het ziekenhuis gebruikmaken van statistieken, onderzoeken en gebruikersenquêtes om de website te optimaliseren. Ook werkt het HagaZiekenhuis aan een onderdeel speciaal voor verwijzers.

“We zijn zeer trots op deze nieuwe, innovatieve website. Deze vormt een belangrijke en laagdrempelige schakel in het zorgproces”, zegt Richard Pflug, Senior Communicatieadviseur Nieuwe Media bij het HagaZiekenhuis. “Bezoekers vinden nu snel wat ze zoeken en voor verwijzers is het eenvoudig te zien naar welke specialist ze hun client moeten verwijzen. Door de overzichtelijke informatie op de site kan een patient zich bovendien goed voorbereiden op een bezoek aan het HagaZiekenhuis. Daarmee draagt de website bij aan de zorg aan patienten.”

Meer informatie op www.hagaziekenhuis.nl.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen