UMC St Radboud en Mayo Clinic partners in Global Social Media Health Network

Array

Het UMC St Radboud en de Mayo Clinic in de Verenigde Staten (mondiaal befaamd om zijn excellente service aan patienten) hebben de handen ineen geslagen om kennis en kunde te delen op het gebied van social media. Gisteren is het Global Social Media Health Network officieel van start gegaan. Het internationale netwerk zet zich in om wereldwijd de gezondheid te bevorderen, de gezondheidszorg te verbeteren en te vechten tegen ziektes door gebruik van social media.

Global Social Media Health Network
Het netwerk moedigt zorggerelateerde organisaties (ziekenhuizen, zorgverzekeraars, individuele zorgverleners etc.) over de gehele wereld aan om lid te worden om kennis en ervaring te delen over gebruik van social media in de zorg. Dat kan door conferenties, ‘webinars’ en de ontwikkeling van social platforms om trainingsprogramma’s en onderzoeksresultaten over social media met elkaar te delen. Ook kunnen leden elkaar ondersteunen bij het implementeren van social mediatoepassingen.

Lucien Engelen, directeur Radboud REshape & Innovation Center: ’Samenwerking met de Mayo Clinic is een erkenning voor onze inzet om met social media een nieuwe impuls te geven aan de zorg waarin de patient deel uitmaakt van het behandelteam. Een positie waarin hij zelf de regie kan voeren over zijn ziekte en behandeling. Een goed voorbeeld is de onlangs door ons gerealiseerde digitale community (AYA4) voor jong volwassenen met kanker. Deze groep kenmerkt zich door leeftijd-specifieke problemen. Zij kunnen hierover met elkaar via social media communiceren.’

Het UMC St Radboud heeft inmiddels 12 digitale poliklinieken en werkt aan een verdere uitrol in het ziekenhuis.

UMC St Radboud ‘community leader’ Europa
Nijmegen stimuleert de ‘zorgmarkt’  in Europa om lid te worden van het netwerk. Meer informatie over aansluiting bij het Social Media Health Network is op te vragen door een e-mail te sturen naar [email protected] of een tweet naar @zorg20.


UMC St Radboud en Mayo Clinic partners in Global Social Media Health Network

Het UMC St Radboud en de Mayo Clinic in de Verenigde Staten (mondiaal befaamd om zijn excellente service aan patienten) hebben de handen ineen geslagen om kennis en kunde te delen op het gebied van social media. Gisteren is het Global Social Media Health Network officieel van start gegaan. Het internationale netwerk zet zich in om wereldwijd de gezondheid te bevorderen, de gezondheidszorg te verbeteren en te vechten tegen ziektes door gebruik van social media.

Global Social Media Health Network
Het netwerk moedigt zorggerelateerde organisaties (ziekenhuizen, zorgverzekeraars, individuele zorgverleners etc.) over de gehele wereld aan om lid te worden om kennis en ervaring te delen over gebruik van social media in de zorg. Dat kan door conferenties, ‘webinars’ en de ontwikkeling van social platforms om trainingsprogramma’s en onderzoeksresultaten over social media met elkaar te delen. Ook kunnen leden elkaar ondersteunen bij het implementeren van social mediatoepassingen.

Lucien Engelen, directeur Radboud REshape & Innovation Center: ’Samenwerking met de Mayo Clinic is een erkenning voor onze inzet om met social media een nieuwe impuls te geven aan de zorg waarin de patient deel uitmaakt van het behandelteam. Een positie waarin hij zelf de regie kan voeren over zijn ziekte en behandeling. Een goed voorbeeld is de onlangs door ons gerealiseerde digitale community (AYA4) voor jong volwassenen met kanker. Deze groep kenmerkt zich door leeftijd-specifieke problemen. Zij kunnen hierover met elkaar via social media communiceren.’

Het UMC St Radboud heeft inmiddels 12 digitale poliklinieken en werkt aan een verdere uitrol in het ziekenhuis.

UMC St Radboud ‘community leader’ Europa
Nijmegen stimuleert de ‘zorgmarkt’ in Europa om lid te worden van het netwerk. Meer informatie over aansluiting bij het Social Media Health Network is op te vragen door een e-mail te sturen naar [email protected] of een tweet naar @zorg20.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen