Wolters Kluwer zet meer in op zorg

Array

Wolters Kluwer verwacht dat veel van zijn groei de komende jaren uit zorgproducten zal komen. Een combinatie van verschillende ontwikkelingen maakt dat de marktomstandigheden voor de zorgdatabase UpToDate volgens het bedrijf optimaal zijn. Bestuursvoorzitter Nancy McKinstry sprak woensdag over een “perfect storm”. Wolters Kluwer verwacht dat veel van zijn groei de komende jaren uit zorgproducten zal komen. Een combinatie van verschillende ontwikkelingen maakt dat de marktomstandigheden voor de zorgdatabase UpToDate volgens het bedrijf optimaal zijn. Bestuursvoorzitter Nancy McKinstry sprak woensdag over een “perfect storm”.

Artsen kunnen in UpToDate informatie vinden die ze helpt bij het stellen van diagnoses en het opstellen van behandelplannen. Het programma draait ook op smartphones waardoor de arts, terwijl hij bij de patient staat, in een paar minuten kan opzoeken wat volgens UpToDate de beste manier van behandelen is.

De informatie is mede samengesteld door ongeveer 4000 specialisten van over de hele wereld. Zij helpen bij het verwerken van de bestaande medische kennis tot hapklare brokken. De informatie wordt periodiek bijgewerkt.

Toename

De ontwikkeling van de bevolkingssamenstelling maakt dat de vraag naar zorg in brede zin toeneemt. Daarnaast stellen veel overheden geld beschikbaar voor de invoering van informatietechnologie in de zorg. ,,Een belangrijk element van de ‘perfect storm’, is dat overheidsstimulering gericht is op efficiency van ziekenhuizen”, zei McKinstry.

Per arts kost een jaarabonnement op het product enkele honderden euro’s. Voor een heel ziekenhuis kunnen de abonnementskosten oplopen tot 100.000 euro per jaar.

Het afgelopen jaar groeide de omzet van de zorgdivisie van Wolters Kluwer met 9 procent. Alleen het onderdeel dat actief is op het gebied van financiele diensten groeide harder.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen