ONVZ heeft de ReisArts

0
234

ONVZ introduceert de ReisArts, een nieuwe service tijdens de vakantie voor ONVZ verzekerden

ONVZ biedt u dit jaar een nieuwe service: de ONVZ ReisArts. Een arts of verpleegkundige helpt u met een deskundig zorgadvies tijdens uw vakantie, telefonisch of per e-mail.
Tot 31 oktober 2011 kunt u hier terecht. Bijvoorbeeld bij buikgriep, een valpartij of een vervelende insectenbeet. Bel of mail gerust, want de ReisArts helpt u graag verder!

U kunt terecht bij de ReisArts voor

  • persoonlijk zorgadvies
  • gezondheidsinformatie

De ONVZ Reisarts helpt u verder

De ReisArts helpt u verder wanneer u twijfelt of u naar een dokter moet gaan. Bijvoorbeeld bij:

  • buikgriep
  • voedselvergiftiging
  • huiduitslag en allergie
  • insectenbeten
  • zonnesteek
  • oorontsteking
  • medicijnen

ONVZ ReisArts

  • is een ervaren verpleegkundige of arts
  • is op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur (Nederlandse tijd), daarna wordt u teruggebeld of gemaild
  • is bereikbaar tot en met maandag 31 oktober 2011
  • spreekt Nederlands
  • spreekt (meestal) ook de taal van het land waar u verblijft
  • is goed bekend met zorgverleners ter plekke
  • verwijst eventueel door naar zorgverleners ter plekke
  • kan in veel gevallen de rechtstreekse betaling van uw zorgkosten regelen (zodat u geen rekening krijgt of uw zorgkosten eerst moet voorschieten)
  • gaat vertrouwelijk om met uw vraag en uw persoonlijke gegevens (volgens de richtlijnen van het Nederlands Huisartsen Genootschap)

Vorig artikelEuropees akkoord informatie-uitwisseling seksueel kindermisbruik
Volgend artikelKeurmerk voor huisartsen vernieuwd
Rene is consultant op het snijvlak productontwikkeling en gezondheidszorg/projectmanager valpreventiebus/multitasker/outofthebox denker/innovator/ Eusamed bv/ Op twitter@Lodewijkjes Netherlands, Rijswijk (Gld) René Luigies heeft 30 jaar ervaring in nationale- en internationale marketing en business development in de medische sector. Die ervaring strekt zich uit van de farmaceutische industrie tot de medische apparatuur. In 2001 startte hij zijn eigen bedrijf in Nederland. Na de succesvolle introductie van een product op het gebied van pijnbestrijding, heeft dit bedrijf zich verder ontwikkeld tot specialisatie op het snijvlak van product ontwikkeling en gezondheidszorg. Bekende succesvolle producten zijn de OHRA valpreventiebus en de OOGbus van het Oogzorgnetwerk en CZ. Binnen het bedrijf is een groot netwerk aanwezig met de belangrijkste stakeholders in de gezondheidszorg, zoals zorgverzekeringen en overkoepelende organisaties, overheid, zorgverleners, hogescholen, universiteiten en het MKB. Op dit moment wordt dit netwerk ingezet voor eigen consultancy activiteiten, en voor zijn functie als zorginnovatiemakelaar voor Health Valley. Een volledig cv is te vinden op LinkedIn: http://nl.linkedin.com/in/reneluigies En René Luigies is te volgen op twitter: @Lodewijkjes Valpreventie2.0 In 2007 is het OHRA valpreventie project gestart. Dit was het resultaat van een product concept dat ik samen met iemand uit de thuiszorg en een huisarts aan OHRA presenteerde. OHRA heeft dit project volledig gefinancierd. Dit project is volledig door mij opgezet en uitgewerkt, respectievelijk gemanaged. Ook de uitwerking van de resultaten zijn door mij gedaan. Het OHRA valpreventieproject heeft geresulteerd in een afname van 35% van het aantal valincidenten op een groep van 1561 mensen. De kosten voor de landelijke uitrol bleken te hoog voor zorgverzekeraar CZ, die OHRA heeft overgenomen. Daarmee staakte het project. In het kader van eHealth heb ik toen Valpreventie2.0 bedacht. Een internet applicatie, waarmee ouderen zelf een risicoanalyse kunnen doen, vervolgens een advies krijgen om dat risico te verminderen en vervolgd worden of zij de adviezen ook opgevolgd hebben en of zij hulp/ondersteuning nodig hebben. Daarbij een vervolg door middel van registratie van het aantal valincidenten. Inmiddels heb ik het NIPED bereid gevonden om valpreventie2.0 te realiseren. In mijn presentatie zal ik ingaan op het proces van valpreventie 1.0 naar de realisatie van valpreventie 2.0. De obstakels, de overwegingen, de weg naar de juiste partners, de financiering, het vinden van stakeholders, en de implementatie in de gezondheidszorg. En een korte visie geven op valpreventie 3.0, waar al gesprekken over gevoerd worden.