Wmo: zorg in Den Haag blijft op peil
Redactie Medicalfacts/ Janine Budding 15 oktober 2015 - 00:01
Array
Tweede kwartaalrapportage Wmo: zorg in Den Haag blijft op peil
De gemeente Den Haag is er tot nu toe in geslaagd om de hulp en ondersteuning aan ouderen, kwetsbaren en mensen met een beperking op peil te houden. Dat blijkt uit de tweede kwartaalrapportage Wmo die door het college aan de raad is gestuurd. Ook dit tweede kwartaal is veel aandacht besteed aan een goede en eenvoudige toegang tot hulp en ondersteuning.
Iedereen die dat nodig heeft, moet in Den Haag toegang hebben tot hulp en ondersteuning. De gemeente kijkt daarbij in eerste instantie naar wat iemand zelf kan, eventueel met de hulp van familie en bekenden. Er is daarom geïnvesteerd in algemene voorzieningen zoals maaltijd- en boodschappendiensten, en in de ondersteuning van mantelzorgers en vrijwilligers.
Via de webpagina www.denhaag.nl/servicepuntsociaal, de telefonische klantenservice of een van de Servicepunten in de stad kunnen Hagenaars toegang krijgen tot aanvullende hulp en ondersteuning. In het eerste halfjaar van 2015 bezochten ruim 4000 mensen een Servicepunt. Ingezette mystery guests beoordeelden de toegankelijkheid, de ontvangst en de geboden informatie als gemiddeld tot goed.
De door de gemeente opgerichte Kwaliteitscommissie Zorg heeft het college gevraagd om aandacht te blijven besteden aan klantvriendelijkheid, in het bijzonder tijdens het aanvraagproces voor voorzieningen. Op 2 september is hierop een verbeterde versie van het digitale formulier Advies op Maat in gebruik genomen. Ook gaat de gemeente op advies van de Kwaliteitscommissie een extra toets uitvoeren op uitgebrachte adviezen en beoordelingen.
Wethouder Karsten Klein (Zorg en Welzijn): “We hebben natuurlijk nog slechts de eerste ervaringen opgedaan met de ‘zorg-nieuwe-stijl’. Maar het doet me goed om te constateren dat iedereen de hulp en ondersteuning krijgt die nodig is. En samen met de zorgaanbieders en cliëntenorganisaties werken we aan verdere verbeteringen op het gebied van klantvriendelijkheid en innovatie.”
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.
Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.
De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.