Campagne Alzheimer Nederland om vindbaarheid casemanagers dementie te verbeteren

Alzheimer Nederland vindt dat de vindbaarheid van casemanagement dementie moet worden verbeterd. Daarom is vandaag (3-9) de campagne ‘Helden achter de voordeur’ gestart. In dat kader zijn negen verhalen gebundeld waarin mantelzorgers en mensen met dementie vertellen waarom de casemanager hun held is. Als start van de campagne is het boekje overhandigd aan de woordvoerders zorg in de Tweede Kamer door Julie Meerveld van Alzheimer Nederland en casemanager Gerben Jansen.

Helden achter de voordeur

Met het aanbieden van het boekje ‘Helden achter de voordeur’ wil Alzheimer Nederland de bekendheid en het belang van casemanagers nog eens benadrukken. ,,Zij zijn bij veel mensen met dementie, mantelzorgers en professionals nog onvoldoende bekend of toegankelijk’’, zegt Julie Meerveld, manager Belangenbehartiging en Regionale Hulp Alzheimer Nederland.  ‘’Daar willen wij verandering in brengen. De inzet van de casemanager is meer dan nodig, vanwege het stijgend aantal mensen met dementie en de inzet van het Pact Ouderenzorg. Het is belangrijk zoveel mogelijk mensen duidelijk te maken dat de zorg in de toekomst zonder deze helden niet mogelijk is. Zij zijn niet alleen steun en toeverlaat voor mensen met dementie en hun naasten maar ook voor huisartsen. Deze mensen verdienen een podium en dat geven we graag.’’

De campagne duurt de hele maand september en oktober. Alzheimer Nederland richt zich met de verhalen van ‘Helden achter de voordeur’ onder meer op huisartsen, verzekeraars en wmo-consulenten.

Het boekje ‘Helden achter de voordeur’ is gratis te downloaden via www.alzheimer-nederland.nl/casemanagement

Bron: Alzheimer Nederland