Wendy van Dijk wordt hét gezicht van Make-A-Wish Nederland
ArrayTV-presentatrice op de bres voor kinderen met een levensbedreigende ziekte
Ieder kind wil kind zijn. Daar is Wendy van Dijk, zelf moeder, van overtuigd. Wendy is vanaf vandaag officieel het gezicht van Make-A-Wish Nederland, de organisatie die wensen vervult van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Haar eerste dag als ‘gezicht van’ zal zijn op Make-A-Wish Day, 16 mei aanstaande. De dag waarop maar liefst twaalf wensen op één dag zullen worden vervuld.
Geen patiënt, maar kind
Wendy van Dijk weet als geen ander de waarde van een cadeau in een moeilijke periode. In haar programma’s springt ze vaak op de bres voor mensen die dat hard nodig hebben. De allround televisievrouw zet zich dan ook graag in om ernstig zieke kinderen weer kind te laten zijn. “Het is ontroerend om te zien hoeveel een wensvervulling voor een kind en zijn of haar familie betekent. Kinderen voor wie de wereld voor een groot deel bestaat uit angst en ziekenhuisbehandelingen, halen we uit de zorgen en laten we ervaren hoe het is om weer kind te zijn,” aldus Wendy van Dijk. Wendy zal zich vooral inzetten om het werk van Make-A-Wish Nederland nog beter onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek.
Twaalf kinderen zien hun wens vervuld op Make-A-Wish Day
Op Make-A-Wish Day (16 mei a.s.) worden, onder enthousiaste aanvoering van Wendy van Dijk, door heel Nederland maar liefst twaalf wensen vervuld van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Wensen variërend van een jongetje van vier die wil beleven hoe het is om brandweerman te zijn tot een meisje van dertien die een echte reporter wil zijn. Wendy van Dijk: “Nog nooit eerder vervulden we zoveel wensen op één dag. Deze dag laten we heel Nederland meegenieten van de onvergetelijke ervaringen die de wenskinderen beleven. Ik hoop dat mensen geraakt zijn door de blije gezichtjes van de kinderen en er samen met mij voor gaan zorgen dat ook de wensen van ernstig zieke kinderen die de komende tijd bij ons binnenkomen, vervuld kunnen worden”.
Meer betrokkenheid bij wensvervullingen
Make-A-Wish Nederland hoopt met Wendy van Dijk nog dichter bij mensen te komen. Harmienke Kloeze, directeur van Make-A-Wish Nederland: “Wendy van Dijk weet goed hoe je zaken toegankelijk maakt voor een groot publiek en dat doen wij als organisatie graag met haar samen. Hoe meer betrokkenheid en geld we werven, hoe meer wensen van levensbedreigend zieke kinderen we kunnen vervullen en hoe meer gezinnen we kracht en energie kunnen geven voor de toekomst. En daar gaat het uiteindelijk om”.