Roessingh Revalidatie Techniek meet kousen aan via internet

Array

Sinds vandaag meet Roessingh Revalidatie Techniek (RRT) als eerste in Nederland op grootschalige wijze therapeutische elastische kousen aan met behulp van een smartphone, een PC op zakformaat met landelijk dekkende draadloze internetverbinding. Snelle en nauwkeurige service richting de klanten alsmede efficiëntie zijn de grootste voordelen van deze unieke oplossing.

Een smartphone is letterlijk een handzaam apparaat. Naast de inmiddels traditionele functies van een mobiele telefoon biedt dit apparaat tevens de mogelijkheid van fotografie, email, internet en bedrijfsspecifieke softwaretoepassingen. Ook maakt de smartphone het mogelijk om vanaf elke willekeurige locatie in Nederland via GPRS verbinding te maken met het bedrijfsnetwerk. De voordelen van deze unieke oplossing zijn dan ook legio voor alle belanghebbenden.

Voor het aanmeten van de elastische kousen heeft RRT speciale software laten installeren op de smartphones door Vlot Solutions. De software bevat daartoe alle relevante klantgegevens, registreert alle relevante maatgegevens en bevat een permanent actueel overzicht van alle specificaties van alle duizenden op de markt beschikbare kousen (confectiekousen). Per saldo beschikt de RRT-medewerker, naast de eigen medische expertise, daardoor op elk denkbare locatie over alle benodigde informatie om tot een goed persoonlijk advies te komen.

Qua functionaliteit vervangt de smartphone in de eerste plaats de papieren formulieren waarop maatgegevens worden genoteerd. Maar daar houdt het niet mee op. Met behulp van de internetverbinding kan vanuit het verzorgingstehuis, vanuit het ziekenhuis of vanaf het huisadres van de klant direct worden beoordeeld of de klant kan worden geholpen met een confectiekous of dat de klant het meest gebaat is bij maatwerk. Bovendien wordt de kous direct ter plekke besteld, waardoor de levertijd in belangrijke mate wordt bekort. De meest gangbare confectiekousen kunnen zelfs ter plekke worden afgeleverd.

Het voordeel voor de klant bestaat uit de snelle en nauwkeurige selectie van het meest geëigende hulpmiddel en de kortere levertijd, zonder dat de persoonlijke benadering er onder te lijden heeft. Het aanmeten van kousen blijft hetzelfde vakwerk, maar de gegevensverwerking en bestelprocedure is gemoderniseerd.

Het voordeel voor de zorgverzekeraar, die de kousen vergoedt, bestaat uit het feit dat de software indien mogelijk altijd kiest voor de kostentechnisch voordeligere confectiekous en daarnaast draagt het bij aan de klanttevredenheid van hun verzekerden.  
Naast de bijdrage aan de kwaliteit en klantgerichtheid, voor RRT twee belangrijke waarden, biedt het RRT bovendien een vereenvoudiging van het administratieve proces.

Recente artikelen