Als het wachten op zorg je nog zieker maakt

Array

Achmea daagt Nederland met gewaagde stellingen op billboards en in dag- en vakbladen uit om de discussie aan te gaan over onderwerpen die te maken hebben met gezond en productief werken. In een later stadium zullen de onderwerpen ook andere terreinen bestrijken. De website die bij de campagne hoort biedt verdieping en verbreding van de issues. Er wordt ook een link gelegd naar de diverse merken van het concern.

Liesbeth van der Kruit, directeur Group Com http://www.achmea.nl/bv/portal/ep/munications & Brand Management van Achmea: We zien binnen onze organisatie heel sterk dat just door zaken te benoemen en er op het scherpst van de snede met elkaar over te praten, zich oplossingen kunnen aandienen. We worden bij Achmea gedreven door denkers, die problemen definiren en ze vervolgens als doeners oplossen. We laten zien dat we niet alleen verzekeren, maar ook investeren in de samenleving. Dat gegeven hebben we doorgevoerd in de campagne.

Het is niet zo dat we per s een brede maatschappelijke discussie willen starten, maar we willen wel aan de buitenwereld laten zien dat Achmea midden in de samenleving staat. Dat is niet toevallig: die verbondenheid en het verantwoordelijkheidsgevoel komen voort uit de coperatieve genen die maken dat de onderneming van oudsher dicht bij de klant staat. Bij Achmea maken we ons oprecht druk over zaken die onze klanten bezighouden. Noem ons idealist, onrealist. We gaan die uitdagingen zeker niet uit de weg.

De campagne start met tv, billboards en advertenties. De bedoeling is dat de naam Achmea bekender wordt, maar vooral dat duidelijk wordt waar de naam Achmea voor staat. Achmea blijft nadrukkelijk verbonden met de term ontzorgen. Ontzorgen, dat den we; met de nieuwe campagne willen we vooral vertellen waarom.

Recente artikelen