Kwaliteit IZA-dienstverlening opnieuw gestegen

Array

In het onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoek Klantenmonitor 2008 heeft IZA het hoge cijfer van 7,7 gekregen voor de kwaliteit van dienstverlening. Deze waardering brengt IZA wederom op een 4e plek van de 21 beoordeelde zorgverzekeraars. Alleen enkele kleine en regionale zorgverzekeraars scoorden hoger dan IZA.

Telefonische bereikbaarheid
Vooral op gebied van telefonie scoort IZA ten opzichte van de concurrenten hoog. Met een 8,1 voor klantvriendelijkheid en een 7,9 voor telefonische bereikbaarheid mogen we met recht trots zijn op onze score. Verzekerden voelen zich thuis bij IZA, vinden dat IZA vertrouwen uitstraalt en zijn erg te spreken over de duidelijkheid van de polisvoorwaarden.

Service
Vorig jaar werd de algemene tevredenheid over de dienstverlening beoordeeld met een 7,5. IZA is verheugd over de stijging en dat het steeds blijven werken aan de service en dienstverlening voor onze klanten zijn vruchten afwerpt. Persoonlijke aandacht voor de klant, heldere informatie en duidelijkheid staan bij al onze medewerkers op de eerste plaats.

Achtergrond onderzoek
Klantenmonitor Zorgverzekeringen is een jaarlijks terugkerend onafhankelijk tevredenheidsonderzoek onder de verzekerden van alle zorgverzekeraars in Nederland. Doel van het onderzoek is het geven van stuurinformatie aan de verzekeraars, zodat zij hun dienstverlening beter kunnen afstemmen op de wensen van hun eigen verzekerden. Aan het onderzoek dat in maart 2008 werd uitgevoerd, is door ruim 5.500 huishoudens deelgenomen. De uitkomsten geven daarmee een goed beeld van de ontwikkelingen op dit gebied.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen