Kwaliteit IZA-dienstverlening opnieuw gestegen
ArrayIn het onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoek Klantenmonitor 2008 heeft IZA het hoge cijfer van 7,7 gekregen voor de kwaliteit van dienstverlening. Deze waardering brengt IZA wederom op een 4e plek van de 21 beoordeelde zorgverzekeraars. Alleen enkele kleine en regionale zorgverzekeraars scoorden hoger dan IZA.
Telefonische bereikbaarheid
Vooral op gebied van telefonie scoort IZA ten opzichte van de concurrenten hoog. Met een 8,1 voor klantvriendelijkheid en een 7,9 voor telefonische bereikbaarheid mogen we met recht trots zijn op onze score. Verzekerden voelen zich thuis bij IZA, vinden dat IZA vertrouwen uitstraalt en zijn erg te spreken over de duidelijkheid van de polisvoorwaarden.
Service
Vorig jaar werd de algemene tevredenheid over de dienstverlening beoordeeld met een 7,5. IZA is verheugd over de stijging en dat het steeds blijven werken aan de service en dienstverlening voor onze klanten zijn vruchten afwerpt. Persoonlijke aandacht voor de klant, heldere informatie en duidelijkheid staan bij al onze medewerkers op de eerste plaats.
Achtergrond onderzoek
Klantenmonitor Zorgverzekeringen is een jaarlijks terugkerend onafhankelijk tevredenheidsonderzoek onder de verzekerden van alle zorgverzekeraars in Nederland. Doel van het onderzoek is het geven van stuurinformatie aan de verzekeraars, zodat zij hun dienstverlening beter kunnen afstemmen op de wensen van hun eigen verzekerden. Aan het onderzoek dat in maart 2008 werd uitgevoerd, is door ruim 5.500 huishoudens deelgenomen. De uitkomsten geven daarmee een goed beeld van de ontwikkelingen op dit gebied.