Verzekeraar Univé stopt met Sonja Bakker
ArrayVerschillende Sonja Bakker projecten stopgezet
Volgens het artikel van het AD is de populariteit van Bakker over zijn hoogtepunt heen en zijn diverse zakelijke projecten waarbij ze betrokken was uitgedraaid op een teleurstelling. Ook de verkoop van haar eigen tijdschrift Sonja loopt terug. In Februari meldde wij al dat de verkoop met 80% gedaald was. In 2008 werd al bekend dat Sonja Bakkeren geen lange termijn effecten heeft. In januari werd al duidelijk dat de zelfs ongezond is. Aan het boek van Sonja Bakker (13,95 euro) heeft de gemiddelde afvaller dus minder dan aan een gratis brochure van het Voedingscentrum. De woordvoerder van Bakker spreekt echter tegen dat haar succes voorbij is. Sonja Bakker heeft wel een laatste project wat de naam S.O.S. Sonja heeft. De gewichtsconsulente zag echter ook zakelijke projecten waarbij zij betrokken was bij verzekeraar Univé en supermarktketen Super de Boer sneuvelen.
Verzekeraar Univé is wegens gebrek aan belangstelling gestopt met zijn speciale Sonja Bakker-polissen. Met de aanvullende verzekeringen kon je gratis haar online afslankprogramma volgen en wekelijks met haar chatten. Na een jaar werd er een streep door gezet. Univé noemt geen cijfers, maar meldt wel dat de aanvullende verzekering geen succes was.
Bij de supermarktketen Super de Boer zijn de labels ‘aanbevolen door Sonja’ inmiddels weer uit de schappen verdwenen. “De samenwerking heeft niet gebracht waarop we hadden gehoopt,’’ meldt een woordvoerster. “Toen er mee gestart werd gold Sonja Bakker als een icoon. Naar de gezonde producten van de supermarkt was – eventjes – meer vraag, maar de kracht van het label nam snel af.”