St. Antoniusziekenhuis staakt test patiëntenpasjes
ArrayAl na drie dagen heeft het St. Antoniusziekenhuis in Utrecht Oudenrijn een test met patientenpasjes moeten staken.
Mensen konden zelf bij een zuil een patientenpasje maken. Nu blijkt dat wegens een softwareprobleem de uitgifte van pasjes niet goed werkt. Het ziekenhuis wil dit eerst verholpen hebben voor het verder gaat met de uitgifte. Daarom wordt nu samen met de softwareleverancier gezocht naar een oplossing.
Het St. Antonius Ziekenhuis was het eerste ziekenhuis in Nederland waar patienten zelf een patientenpas kunnen maken met behulp van een patientregistratiezuil. Deze patientregistratiezuil moest de registratie en identificatie van patienten veiliger en efficienter maken. De nieuwe patientenpas zal het ponsplaatje helemaal gaan vervangen. De nieuwe patientenpasjes waren gelamineerde pasjes in een handzaam formaat en voorzien van pasfoto en burgerservicenummer (BSN).
Het St. Antonius Ziekenhuis was nogwel met de patientregistratiezuil samen met leverancier Ricoh in de prijzen gevallen. Op het VIP gala 2009, georganiseerd door Vakblad voor Informatie Professionals (VIP), wonnen de organisaties met het project ‘Innovatie begint in zorgzuil’ drie prijzen. Zowel de prijs van de vakjury ‘Editor’s Choice’, als de publieksprijs ‘Applicatie van het jaar’ en de prijs van winnaar in de categorie Business Proces Management (BPM) werden in de wacht gesleept. De patientenregistratiezuil werd na 11 mei als eerste in gebruik genomen worden in het St. Antonius Ziekenhuis, locatie Utrecht Oudenrijn. De registratiezuilen op de locaties Nieuwegein en Utrecht Overvecht moesten korte tijd later operationeel worden. Dit is nu op de lange baan geschoven.
Bron: St. Antoniusziekenhuis