Drie finalisten NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 bekend

Array

NIMA gezondheidszorgprijsDe vakjury heeft de finalisten voor de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 bepaald. De winnaar wordt op 30 november tijdens het NIMA Marketing in de Zorgcongres bekendgemaakt.

Finalisten
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 is bestemd voor de zorgorganisatie die in 2009 het meest succesvol is geweest in het opzetten en uitvoeren van zorgmarketing. Kanshebbers zijn:

Brijder verslavingszorg: E-health in de verslavingszorg
Brijder verslavingszorg heeft een nieuwe markt en doelgroep aangeboord met nieuwe marketingtechnieken, namelijk internet. Deze tool is bewust gekozen en afgestemd op de doelgroep die ze wilden bereiken. Resultaat is marktleiderschap in korte tijd. Knap!

St. Anna zorggroep: start van het medisch sportgezondheidscentrum TopSupport
St. Annagroep heeft met TopSupport laten zien een visie en concept te hebben. Er is goed nagedacht wat ze willen bereiken, en daarmee een vernieuwende zorgdienst in de markt gezet.

V&VN
V&VN heeft op een goede manier marketing gedaan gericht op haar eigen doelgroep van verpleegkundigen. Alle marketingstappen zijn doorlopen, en ze hebben gerichte initiatieven genomen en resultaat geboekt.

NIMA Marketing in de Zorgcongres ‘Een tevreden zorgconsument begint met een tevreden zorgverlener’Hoe krijgen we meer tevreden klanten? Dat is een vraag die ook in de gezondheidszorg steeds meer wordt gesteld. Uit klanttevredenheidsstudies blijkt dat er een rechtstreeks verband is tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten.

We kunnen er dus niet meer omheen. Personeelsbeleid is een belangrijk marketinginstrument. Ontdek tijdens dit congres dat marketing in de zorg verder gaat dan folders alleen. Kijk voor meer informatie op de NIMA evenementenkalender.

NIMA Marketing in de Zorg
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs is een initiatief van de expertgroep NIMA Marketing in de Zorg. Dit ketenbrede platform is opgericht voor en door mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en profileert het marketinggedachtegoed, discussieert over zorgvraagstukken en ontwikkelt innovatieve ideeen. De groep gelooft in de positieve invloed van netwerken met de stakeholders in de keten en de klankbordfunctie met professionals.

Bron: NIMA

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen