Drie finalisten NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 bekend
ArrayDe vakjury heeft de finalisten voor de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 bepaald. De winnaar wordt op 30 november tijdens het NIMA Marketing in de Zorgcongres bekendgemaakt.
Finalisten
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2009 is bestemd voor de zorgorganisatie die in 2009 het meest succesvol is geweest in het opzetten en uitvoeren van zorgmarketing. Kanshebbers zijn:
Brijder verslavingszorg: E-health in de verslavingszorg
Brijder verslavingszorg heeft een nieuwe markt en doelgroep aangeboord met nieuwe marketingtechnieken, namelijk internet. Deze tool is bewust gekozen en afgestemd op de doelgroep die ze wilden bereiken. Resultaat is marktleiderschap in korte tijd. Knap!
St. Anna zorggroep: start van het medisch sportgezondheidscentrum TopSupport
St. Annagroep heeft met TopSupport laten zien een visie en concept te hebben. Er is goed nagedacht wat ze willen bereiken, en daarmee een vernieuwende zorgdienst in de markt gezet.
V&VN
V&VN heeft op een goede manier marketing gedaan gericht op haar eigen doelgroep van verpleegkundigen. Alle marketingstappen zijn doorlopen, en ze hebben gerichte initiatieven genomen en resultaat geboekt.
NIMA Marketing in de Zorgcongres ‘Een tevreden zorgconsument begint met een tevreden zorgverlener’Hoe krijgen we meer tevreden klanten? Dat is een vraag die ook in de gezondheidszorg steeds meer wordt gesteld. Uit klanttevredenheidsstudies blijkt dat er een rechtstreeks verband is tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten.
We kunnen er dus niet meer omheen. Personeelsbeleid is een belangrijk marketinginstrument. Ontdek tijdens dit congres dat marketing in de zorg verder gaat dan folders alleen. Kijk voor meer informatie op de NIMA evenementenkalender.
NIMA Marketing in de Zorg
De NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs is een initiatief van de expertgroep NIMA Marketing in de Zorg. Dit ketenbrede platform is opgericht voor en door mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg en profileert het marketinggedachtegoed, discussieert over zorgvraagstukken en ontwikkelt innovatieve ideeen. De groep gelooft in de positieve invloed van netwerken met de stakeholders in de keten en de klankbordfunctie met professionals.
Bron: NIMA