Vitras/CMD voldoet opnieuw aan hoge kwaliteitsnormen

Array

‘Aan zo’n organisatie zou ik mijn moeder of kind zo toevertrouwen’
Kwaliteitszorgorganisatie KIWA heeft laten weten dat Vitras/CMD haar kwaliteitskeurmerk HKZ* weer heeft waar gemaakt. Vitras/CMD is van 25 tot en met 27 januari getoetst op de toepassing en uitvoering van de HKZ-normen. Vitras/CMD laat zich toetsen omdat dit de kwaliteit van zorg en hulpverlening aan clienten ten goede komt. KIWA-auditor Huib Tempelman vraagt zich altijd af of hij aan een organisatie zijn moeder of zijn kind zou toevertrouwen: ‘Bij Vitras/CMD zeg ik daar volmondig ‘ja’ op.’

Bij de terugkoppeling gaf Huib Tempelman aan dat hij Vitras/CMD sterk vindt in het nakomen en borgen van afspraken. ‘Veel organisaties blijven hangen in het alleen maar maken van afspraken.’ Het mooiste toetsmoment was toen de telefonische bereikbaarheid van een kleinschalig wijkteam verzorging en verpleging werd gecontroleerd. Deze teams zijn voor clienten sinds kort rechtstreeks via een 088-nummer bereikbaar. ‘Bereikbaarheid is een kwetsbaar onderdeel van veel zorgorganisaties maar hier werd de telefoon binnen twee seconden opgenomen!’ Verder nam Huib Tempelman een hoog professioneel niveau in de uitvoering van het maatschappelijk werk waar: ‘Ik zie veel jonge mensen, die de nieuwste inzichten vertalen in de dagelijkse hulpverlening’. Huib Tempelman heeft er vertrouwen in dat de verbeterpunten die naar voren kwamen, voortvarend opgepakt zullen worden.

‘Het gaat om het welbevinden van onze clienten’
De externe kwaliteitstoets vindt één keer per jaar plaats. De auditor heeft een driedaags programma opgesteld en 35 medewerkers gesproken op vijf locaties: (gespecialiseerd) verpleegkundigen en verzorgenden, coördinator dagopvang, medewerkers van de consultatiebureaus en het maatschappelijk werk en telefonistes. Daarnaast vonden er interviews plaats met leden van het management en directie. Directeurbestuurder Van Lingen van Vitras/CMD zegt: “Ik ben trots op onze medewerkers die constant kwaliteit leveren. Steeds reflecteren en verbeteren heeft als doel het welbevinden van onze clienten in 13 gemeenten te versterken. Of dat nu een jonge moeder op het consultatiebureau of een chronisch zieke thuis betreft.”

Vitras/CMD: vertrouwde kwaliteit
Vitras/CMD ondersteunt mensen in maar liefst 47 dorpen en steden, verspreid over 13 gemeenten. In de vorm van verzorging en verpleging thuis, uitleen en verkoop van hulpmiddelen, servicediensten als maaltijdservice en personenalarmering, cursussen, ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers, maatschappelijk werk, dagopvang voor ouderen, thuisbegeleiding en consultatiebureaus Het HKZ-certificaat bevestigt de kwaliteit van Vitras/CMD.

Bron: Vitras/CMD

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen