Catharina Ziekenhuis lanceert nieuw logo
ArrayHet Catharina Ziekenhuis heeft haar nieuwe logo en slogan ‘Gedreven door het leven’gelanceerd. Het staat garant voor de duidelijke ambities die het Catharina Ziekenhuis heeft voor de toekomst en de passie en gedrevenheid om inhoud te geven aan haar hoge kwaliteit van zorg. Marktwerking, transparantie en klantvriendelijkheid zijn uitdagingen waarmee het Catharina Ziekenhuis anno 2011 te maken heeft. Het Catharina Ziekenhuis heeft haar eigen positie kritisch onder de loep genomen en voelt zich, mede gesteund door onderzoeksresultaten van het imago onderzoek, genoodzaakt om te herpositioneren.
“Het nieuwe merk moet waarde creeren en niet verminderen”, verklaart Piet Batenburg – Voorzitter Raad van Bestuur. “Ons imago onderzoek bevestigde dat de naam Catharina Ziekenhuis een aanzienlijke waarde, historie en respect vertegenwoordigt. Het merk staat hoog in aanzien in de verschillende markten waarin wij actief opereren en is synoniem voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Er bestond dus geen enkele reden om de naam te wijzigen. Het logo heeft wel een metamorfose ondergaan. Het is nu klaargemaakt voor de 21e eeuw en straalt nu meer power en energie uit. Het is de belichaming van onze positionering.”
Gedreven door het leven.
“We hebben ons terecht verdiept in het DNA van onze organisatie, vervolgt Hugo van den Berk – Marketing Manager. Wat zijn van oudsher onze waarden, waar stonden we voor, en wat is de kracht van het Catharina Ziekenhuis? We zijn ervan overtuigd dat authenticiteit een belangrijke manier is om je te onderscheiden. Terug naar de wortels betekent ergens voor gaan staan, mentaliteit en identiteit combineren. Wat je bent laten zien in wat je doet. Catharina, de beschermheilige van de parochie waaruit het ziekenhuis is ontstaan, was zo gedreven in haar geloof dat ze dit uiteindelijk met de dood moest bekopen. Deze bevlogenheid en gedrevenheid zit nog steeds in het DNA van de mensen die in het Catharina Ziekenhuis werken. Voor onze medewerkers staat vandaag de dag tevens een ander geloof centraal: de patient, waarvoor wij als ziekenhuis een enorme verantwoordelijkheid dragen. Want gezondheid, en daarmee het leven zelf, is ons belangrijkste goed. Onze nieuwe slogan ‘Gedreven door het leven’ is ons dan ook op het lijf geschreven.”
Visuele identiteit
De komende jaren zal het Catharina Ziekenhuis zich positioneren op haar hoge kwaliteit van zorg. Dit wordt ondersteund met de merkwaarden innovatief, modern, open en gastvrij. “Onze visuele identiteit moet een afspiegeling zijn van onze nieuwe waarden en positionering. Dit komt nu tot uitdrukking in een gedurfde typografie en kleur. In het nieuwe logo is een C van Catharina het uitgangspunt. Een vriendelijke en open letter waarbij de ‘armen’ de kern van de C omhelzen. Als je de C 90 graden draait, ontstaat er een persoon. De patient die wij als het Catharina Ziekenhuis het gevoel wil geven dat ze in goede handen is en dat ze de beste keus voor haar gezondheid heeft gemaakt. De betekenis van de kleur blauw is zorgzaam en betrouwbaar. Het 2de stijlelement, het vierkant, is gekozen omdat een vierkant garant staat voor veiligheid en evenwicht.” De uitrol van het nieuwe logo gaat gefaseerd plaatsvinden en zal in de komende maanden steeds meer zichtbaar worden.
Bron: Catharina Ziekenhuis