Hoe staat de Wmo er anno 2012 voor?

Array

Medio 2012 komen de ervaringen en uitkomsten van de 80 trajecten van Welzijn Nieuwe Stijl beschikbaar. Op woensdag 30 mei 2012 kijkt Zorg + Welzijn samen met u naar wat het meerjarenprogramma tot nu toe daadwerkelijk heeft opgeleverd. Hoe goed presteren gemeenten en instellingen in 2012? Wat kan er beter? En hoeveel kunnen gemeenten eigenlijk aan?

Alles over het meerjarenprogramma Welzijn Nieuwe Stijl
Onder leiding van Pieter Hilhorst hoort u alles over het meerjarenprogramma Welzijn Nieuwe Stijl, de actuele trends binnen gemeenten en effectieve methoden van clientenparticipatie.

Tijdens het congres `Wmo en Welzijn Nieuwe Stijl 2012′ praat u mee over:
o Wat heeft Welzijn Nieuwe Stijl voor de professional opgeleverd?
o Wat zijn de resultaten van de Wmo werkplaatsen?
o Hoe overleven de Wmo en het werkveld de crisis?
o De Kanteling en Gouden regels voor clientenparticipatie
o Het ideale profiel van de nieuwe welzijnswerker
o Toekomst van de Wmo: waar staan we over 5 jaar?

Zorg voor een goede samenwerking tussen gemeenten en instellingen en voor kom ontvreden burgers en clienten! Meld u vandaag nog aan en garandeer uzelf van een plek. Graag tot ziens op 30 mei!

09.00 Ontvangst
09.30 Opening en inleiding van de dagvoorzitter Pieter Hilhorst
Politicoloog en columnist van De Volkskrant
09.45 Wmo 2012: de stand van zaken, ervaringen en uitkomsten van de 80 trajecten van Welzijn Nieuwe Stijl
10.05 Gelegenheid tot het stellen van vragen
10.15 Wmo en gemeenten: actuele trends op gemeente niveau
Ervaringen van gemeenten en clienten met de Wmo
* Handelen gemeenten in de geest van de Wmo?
* Welke ervaringen hebben aanvragers met de Wmo?
* Wat zijn de effecten van vraagsturing?
10.35 Gelegenheid tot het stellen van vragen
10.45 Koffie- en theepauze
11.15
1. Welzijn Nieuwe Stijl en het voorstel voor professionalisering
* Het einde van de welzijnswerker
* De wederopstanding van de sociaal werker
* De ontsnapping aan de bureaucratie
* De burger als collega

2. Welzijn Nieuwe Stijl en “de kracht van verbinden”
12.00 Debat: Toekomst van de Wmo – Waar staan we over 5 jaar?
12.20 Gelegenheid tot het stellen van vragen
12.30 Lunch
13.30 Verdiepingsronde I
Kies één uit het aanbod van sessies A t/m F
14.40 Pauze
15.10 Verdiepingsronde II
Kies één sessie uit het aanbod van sessies G t/m L
16.20 Slotwoord
16.55 Borrel
Datum en locatie
Woensdag 30 mei 2012 | ReeHorst Ede

Uw investering
EUR 149,- per persoon (excl.btw) | Ouddeelnemers* EUR 149,- per persoon (excl.btw) | Abonnees Zorg + Welzijn* EUR 299,- per persoon (excl.btw) | Standaardprijs* EUR 249,- per persoon (excl.btw) | Congres & introductieabonnement Zorg
+ welzijn**
EUR 599,- per persoon (excl.btw) | Commerciele organisaties***

Wilt u met meer dan 5 personen vanuit uw organisatie komen? Neem dan contact met ons op voor een groepsprijs!
* De kortingen zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen en acties van (onderdelen van) Reed Business bv. Tevens gelden de kortingen en standaardprijs niet voor commerciele partijen.

** Ter kennismaking ontvangt u 6 achtereenvolgende nummers van het magazine. Na afloop van het introductieabonnement wordt dit automatisch omgezet in een regulier abonnement tenzij uiterlijk 30 dagen voor het verlopen van het introductieabonnement bij onze klantenservice wordt opgezegd via telefoonnummer 0314 – 358 358. Kies de optie “vraag over het abonnement” en vervolgens de optie “abonnement opzeggen”. Ook voor informatie over u lopende abonnement kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Niet geldig in combinatie met andere kortingen en acties van (onderdelen van) Reed Business bv.

*** Standaardtarief, abonneetarief en ouddeelnemerstarief zijn alleen geldig voor mensen die behoren tot de primaire doelgroep. Behoort u niet tot de primaire doelgroep dan betaalt u EUR 999,- p.p. (excl. btw). Dit is ook het bedrag wat wij in rekening zullen brengen.

Primaire doelgroep
Directie, management, hoofden van dienst, projectleiders bij welzijns- en zorginstellingen; beleidsmedewerkers van gemeenten, rijksoverheid, provincies, zorginstellingen, welzijnsinstellingen; medewerkers vrijwilligersorganisaties, koepel- en brancheorganisaties, zorgverzekeraars en woningcoörporaties.

Aanmelden
Schrijf u gemakkelijk in via het inschrijfformulier of via e-mail [email protected].

Komt u er zelf niet uit of heeft u vragen over het inschrijven? Dan kunt u bellen met 078 625 37 77.

Annuleren alleen schriftelijk
Uw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Annuleert u tot drie weken voor aanvang van het debat, dan brengen wij EUR 75,- (excl. btw) aan administratiekosten in rekening. Meldt u zich binnen drie weken voor aanvang af? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen. Overigens kunt u bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van uw inschrijving gebruik laten maken.

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen