Zilveren Kruis start online community

Array

Zilveren Kruis lanceert een nieuw platform: de Zilveren Kruis Community. Een online dorpsplein waar klanten, niet-klanten, patiënten en zorgexperts elkaar vragen kunnen stellen of beantwoorden, onderling kennis en ideeën delen en hun mening geven over zorg en gezondheid.

Annemiek Heijer, directeur Klant Contact bij Zilveren Kruis: ‘Wat we met de community willen bereiken is een groep betrokken mensen die met elkaar en met ons in gesprek zijn over wat voor hen belangrijk is als het gaat om zorg en gezondheid’. De Zilveren Kruis Community is het antwoord op drie trends die de communicatie steeds vaker beïnvloeden.

Van dialoog naar multiloog
In de fysieke wereld is een gesprek vluchtig en vaak beperkt tot twee mensen. Door toenemende digitalisering verplaatst de dialoog zich naar de virtuele wereld. We maken mobiele apparaten steeds slimmer en zijn altijd connected. We zijn dus steeds meer met elkaar in contact via de online wereld. De dialoog wordt hiermee een multiloog die wordt vastgelegd en bewaard. De virtuele wereld slaat alles op. Binnen de Zilveren Kruis Community kun je gesprekken van anderen niet alleen realtime volgen, maar de informatie uit de dialoog ook later nog raadplegen. De online gesprekken zijn daarmee een bron van informatie voor zorgverzekerden, patiënten en zorgexperts; een soort ‘Google’ voor zorg en gezondheid.

Health = Wealth
We beschouwen een goede gezondheid als een van de belangrijkste waarden in ons leven. Steeds meer Nederlanders gebruiken online bronnen om gezondheid gerelateerde informatie te verzamelen. Het is daarom belangrijk dat zorgverzekeraars mensen toegang geven tot kwalitatief hoogwaardige informatie via online kanalen. Zilveren Kruis bundelt informatie die beschikbaar komt vanuit de community in een kennisbank die voor iedereen op elk moment beschikbaar is.

Review Economy
De kritische consument wil niet alleen mooie beloftes of verhalen, maar realtime zien wat een organisatie doet, hoe ze naar klanten reageert en wat voor ervaring anderen hebben met de dienstverlening. Deze informatie bepaalt voor een groot deel of iemand kiest voor een merk. De Zilveren Kruis Community laat ervaringen in zorg en gezondheid zien. Met een blog die ingaat op nieuws en actualiteiten en een ‘denk mee’ omgeving waar bezoekers om hun bijdrage wordt gevraagd in de verbetering van de dienstverlening.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen