Directeur BTKzorg verzorgt uitje voor cliënten
ArrayHet zijn onrustige tijden voor de zorgwereld. De vele veranderingen trekken een zware wissel op de organisaties. Maar het zijn vooral ook de cliënten die in de dagelijkse praktijk met de gevolgen worden geconfronteerd. Om hen tegemoet te komen heeft BTKzorg een groep cliënten afgelopen vrijdag uitgenodigd voor een middagje uit naar het museum TwentseWelle in Enschede. Het gaat hierbij om hulpbehoevende mensen die anders niet of nauwelijks meer de deur uitkomen. BTKzorg werkt hierin samen met Stichting Goal.
Hart onder de riem voor cliënten
Directeur Bert Kolfoort heeft zich spontaan aangeboden om met het bedrijfsbusje de cliënten van huis op te halen en weer thuis te brengen. “We willen”, licht hij toe, “onze cliënten hiermee een hart onder de riem steken. En hen vooral ook duidelijk maken dat ze er vandaag de dag wel degelijk toe doen al lijkt soms eerder het tegendeel.” Omdat de cliënten van BTKzorg vaak moeilijk uit huis kunnen komen, worden ze voor deze gelegenheid opgehaald en weer teruggebracht. “En dat doe ik met veel plezier”, zegt directeur Kolfoort. “Want in de zorg moet de mens, de cliënt voorop staan.”
Samenwerking met Stichting GOAL
BTKzorg werkt bij dit initiatief voor de eerste keer samen met Stichting GOAL. Stichting GOAL wil het deelnemen aan recreatieve activiteiten voor mensen met een zorgbehoefte bevorderen.Vanuit Trivium Meulenbelt Zorg (TMZ) gaan ook cliënten mee.
TwentseWelle
Bij TwentseWelle kregen de gasten van BTKzorg en van TMZ een rondleiding door de historie van de Twentse textielindustrie. Stichting Goal zorgt ervoor dat de hulpbehoevenden in rolstoelen of anderszins werden begeleid door medewerkers van Winza samen met de vrijwillige begeleiders van beide zorginstellingen.
De cliënten genoten en waren de organisaties zeer dankbaar dat dit uitje voor hen is mogelijk gemaakt.
Bron BTKzorg