SKGZ lanceert vernieuwde website

Array

De website van de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is volledig herzien. De oude website ging al flink aantal jaren mee en was toe aan een nieuwe onderhoudsbeurt. De site www.skgz.nl heeft nu een frisse, overzichtelijke en gebruiksvriendelijke uitstraling gekregen, waarbij ook aandacht is besteed aan de toegankelijkheid en de beveiliging. Consumenten kunnen online eenvoudig en op een laagdrempelige manier een klacht bij de SKGZ indienen als zij het niet eens zijn met de beslissing van de zorgverzekeraar.

Belangrijkste vernieuwingen
De informatievoorziening is geactualiseerd. Daarnaast worden de bezoekers op eenvoudige wijze in woord en beeld door de werkwijze van de SKGZ geleid. Voor de toegankelijkheid van de website voor mensen met een functiebeperking is zoveel mogelijk aangesloten bij de webrichtlijnen van de overheid. De structuur en navigatie is overzichtelijker geworden, terwijl de techniek achter de website nieuw is. Er zijn passende beveiligingsmaatregelen genomen om de persoonlijke gegevens, van bezoekers die het online klachtenformulier invullen, te waarborgen. Bij de vernieuwing is ook rekening gehouden met de eisen die de Implementatiewet buitengerechtelijke geschilbeslechting consumenten aan de website stelt. Ook is de website goed op de smartphone en tablet te raadplegen.

“De oude website was geen goede weerspiegeling meer van de organisatie”, vertelt kwaliteitsmanager en stafjurist Edwin Niezen. “In 2009 lanceerden we de voormalige website. Dat is in de digitale wereld bijna prehistorie. Het werd dus hoog tijd om een eigentijdse website te bouwen, die ook nog eens uitnodigend, toegankelijk én veilig is. De SKGZ blijft werken aan verdere verbetering.”

Over de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Doel van de SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen de verzekerde en de zorgverzekeraar. De SKGZ doet dat door voorlichting, bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende advisering door de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

Bron: Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen