Nieuwe website Hartstichting

Array

De Hartstichting lanceert vandaag haar vernieuwde website. Het is de eerste website die op maat en persoonlijke informatie biedt aan bezoekers. Het gericht en snel aanbieden van informatie over hart- en vaatziekten speelt in op de toenemende behoefte van de website bezoeker van nu. Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht.

De Hartstichting deed onderzoek naar de wensen van patiënten, naasten en het algemene publiek naar informatie over hart- en vaatziekten. De huidige informatie moet snel beschikbaar, medisch betrouwbaar en bovenal persoonlijke relevant zijn voor de bezoeker, zo bleek uit de resultaten. Zo heeft een naaste die net van dichtbij een hartinfarct heeft meegemaakt een andere informatiebehoefte dan een patiënt die aan het revalideren is na een herseninfarct. De nieuwe website is volledig ingericht op deze vragen.

Persoonlijke gids

De vernieuwde website is het middelpunt van de informatiebehoefte en vormt de verbindende factor tussen voorlichting en het toepassen ervan. Doel van de site is mensen in staat stellen hart- en vaatziekten eerder te herkennen. Ziektebeelden zoals bijvoorbeeld hartinfarct en herseninfarct en risicofactoren cholesterol en hoge bloeddruk krijgen een eigen gids. In deze gids kan de bezoeker van de site eenvoudig, snel en zonder inlog, relevante informatie opslaan, teruglezen en natuurlijk delen met zichzelf en naasten. Daarnaast biedt de Hartstichting aan om de op maat gemaakt brochure geprint te ontvangen.

David Verschoor, MT lid en Manager Fundraising, Communications & Marketing
‘We zijn erg blij met deze nieuwe site. We spelen nog beter in op de behoeften van ons publiek door heel gericht content te bieden binnen een herkenbare omgeving. Zo voorzien we niet alleen het publiek van relevante content, maar snappen wij ook beter hoe we hen verder kunnen helpen en kunnen daarmee onze rol als voorlichter op het gebied van hart- en vaatziekten verbeteren.’

Hartstichting.nl wordt jaarlijks door ruim 5 miljoen mensen bezocht. Deze bezoekers zijn zelf hart- of vaatpatiënt, hebben een naaste in hun omgeving of dragen bij aan de strijd tegen hart- en vaatziekten. Meer dan 75% van de bezoekers komt voor voorlichting/informatie over hart- en vaatziekten. In 2015 werd hartstichting.nl uitgeroepen tot populairste website van het jaar.

Samenwerking


Het nieuwe platform is ontwikkeld samen met Truelime, Onstuimig en Presenter.
Door slim gebruik te maken van de techniek die aangeboden wordt in het CMS Kentico, een state of the art UX en een fris nieuw design vindt de bezoeker sneller die informatie waarnaar hij/zij op zoek naar is.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen