Korte speelfilm in strijd tegen kanker
ArrayGeen geld verspillen aan dure campagnes maar creatieve fondswerving met sociale media
Op de website www.tegenkanker.nl van het Nationaal Fonds tegen Kanker staat vanaf vandaag de bekroonde korte speelfilm Tommie. Deze aangrijpende film is een donatie van Hooded Hombre, Amsterdam aan het Stichting Nationaal Fonds tegen Kanker.
De actie ‘Tommie’ bestaat uit het verspreiden/delen van de film via Twitter, Facebook, website, blog, nieuwsbrieven of anderszins om geld op te halen voor de strijd van het Nationaal Fonds tegen Kanker tegen deze ziekte waar 1 van de 3 mensen nog steeds aan overlijdt.
Op deze manier wil het Nationaal Fonds tegen Kanker voorkomen dat er onnodig geld wordt ingezet voor campagnes om de organisatie onder de aandacht te brengen bij het grote publiek wat bij veel organisaties wel het geval is, zoals blijkt uit het recentelijk onderzoeksprogramma van ARGOS onder de titel Gift op drift van 14 januari jl.
Het Nationaal Fonds tegen Kanker zet zich in voor meer overlevingskansen voor kankerpatienten, betere kwaliteit van leven voor kankerpatienten en minder mensen met kanker. Het fonds onderscheidt zich met name in de ondersteuning van niet patenteerbaar wetenschappelijk onderzoek dat voor de farmaceutisch industrie niet interessant is omdat hier simpelweg geen geld aan te verdienen is.
Uiteraard is directe financiele steun welkom – ING 207205 t.n.v. Nationaal Fonds tegen Kanker te Amsterdam.