Mondverzorgingsschap biedt kansen voor drogist en apotheker
ArrayHet mondverzorgingsschap biedt nog veel potentieel voor drogisten en apotheken. Steeds meer mensen kiezen voor producten die specifiek inspelen op verschillende behoeften. Het gebruik van meerdere tandpasta`s per persoon is niets ongewoons. De industrie heeft de afgelopen jaren goed weten te anticiperen op deze trend. De mondverzorgingsmarkt groeide in 2008 in drug met 6,2%.
Volgens Martine van de Pol, category manager bij GSK GlaxoSmithKline, is nog extra categoriegroei te realiseren wanneer het schap wordt ingedeeld naar behoefte in plaats van naar functionaliteit. Bij zo`n indeling kan men beter inspelen op het onderscheid tussen `every day care` en het groeipotentieel `therapeutisch`. Een succesvolle nieuwe introductie van GlaxoSmithKline is de Between Teeth tandenborstel. Hiervan zijn er in Duitsland sinds de lancering in april vorig jaar meer dan 3 miljoen verkocht. GSK verwacht eenzelfde ontwikkeling in Nederland. Andere nieuwe introducties zijn Sensodyne Proglasur en Corega Fresh Cleanse.
Volgens Hans Troost, algemeen manager van Trophax, zouden drogisten specialisten naar de winkelvloer moeten halen om mensen ter plekke te adviseren over mondverzorging. Op dit gebied liggen nog enorme kansen. Ook de promotie van tandpasta kan volgens Troost nog beter.
Bron : Careality