Diagnostisch Centrum Utrecht wint marketingprijs
ArrayJury NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs: “Maatwerkoplossing voor hedendaagse zorgconsument doorslaggevendâ€
Het Diagnostisch Centrum Utrecht van het Diakonessenhuis neemt morgen de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2007 in ontvangst. De prijswinnende aanpak heeft geleid tot een ongekend hoge groei van diagnostiek van twintig procent.
De basis van het succes is de snelle hulp die het centrum biedt, zonder dat de kwaliteit vermindert. Een middel die bijgedragen heeft aan dit succes is de overzichtelijk opgebouwde website www.dcutrecht.nl, die een helder overzicht biedt van de aanwezige specialismen en van de verschillende onderzoeken. Vervolgens laat de site zien voor welke onderzoeken men direct terecht kan en welke een afspraak behoeven.
Werkwijze
Bij de zorg die het Diagnostisch Centrum Utrecht biedt is het streven dat alle diagnostiek binnen enkele dagen plaatsvindt. Zijn er meerdere onderzoeken nodig, dan worden die zoveel mogelijk op dezelfde dag gepland. Hiermee speelt het centrum uitstekend in op de behoefte van de moderne consument, die anno 2008 graag snel geholpen wordt.
Marktwerking in de zorg
Het moderne zorgconcept sluit goed aan op de toegenomen marktwerking in de zorg. Hierdoor behoort budgetfinanciering steeds meer tot het verleden en wint de klanttevredenheid aan belang. Het Diagnostisch Centrum Utrecht is zich hiervan uitstekend bewust en past de zorg die ze bieden hierop aan.
Programma Uitreiking
De uitreiking van de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs 2007 vindt plaats in de ontvangstruimte van het Diagnostisch Centrum Utrecht (Diakonessenhuis, Bosboomstraat 1, Utrecht).
Programma
16.00 – 16.15 uur Ontvangst
16.15 – 16.30 uur Prijsuitreiking door jury NIMA
16.30 – 18.00uur Feestelijke borrel
Over Diagnostisch Centrum Utrecht
Het Diagnostisch Centrum Utrecht is een centrum waar men terecht kan voor medische onderzoeken, zoals bloedonderzoek, röntgenfoto’s en echografisch onderzoek. Het Diagnostisch Centrum is onderdeel van het Diakonessenhuis in Utrecht. Hierdoor zijn alle onderzoeksmogelijkheden te vinden onder één dak. Voor meer informatie zie www.dcutrecht.nl .
Over NIMA Marketing in de Gezondheidszorg
NIMA Marketing in de Gezondheidszorg biedt een ketenbreed platform voor profilering van het marketing gedachtegoed, discussie aangaande zorgvraagstukken, ontwikkeling van innovatieve ideeen en de mogelijkheid van netwerken met de stakeholders in de keten. Deze vakgroep is opgericht voor personen werkzaam in de gezondheidszorgketen met een commercieel en/of marketing profiel, die behoefte hebben aan een netwerk en klankbord van professionals. Meer informatie over deze vakgroep is te vinden op de website van het NIMA.