Hartmann opent ‘nieuwe deuren’

Array

Paul Hartmann B.V. doet haar zaken in medische hulpmiddelen voortaan vanuit een fraai nieuw pand aan het Kerkenbos in Nijmegen. Met deze nieuwe locatie wil zij tevens nieuwe deuren openen in de gezondheidszorg.

Om gezondheidszorg toegankelijk, betaalbaar én van kwalitatief hoog niveau te houden moet er iets gebeuren in de markt. Hierom heeft Hartmann de opening van het nieuwe pand gevierd met een minisymposium. Bjorn Keukens, marketing manager van Hartmann: ‘We wilden met dit symposium benadrukken dat het nodig is om steeds weer nieuwe deuren te openen in de gezondheidszorg. We willen dat men constant nadenkt over verbetering en betere betaalbaarheid van de zorg.’

Het onderwerp ‘open nieuwe deuren’ in de gezondheidszorg werd op verschillende manieren belicht tijdens het symposium. ‘De gebieden waarop we gediscussieerd hebben  liepen erg uiteen, van de fabrikant tot de patiënt en van zorginstellingen tot ontwikkelingen op economisch vlak’, aldus Keukens. Ook werd tijdens deze dag een bedrag beschikbaar gesteld door Hartmann aan degene die de “koffer” opende om te besteden aan een erkend goed doel. Dhr. Friedy Bijnen van Hogeschool Arnhem en Nijmegen opende de koffer en besloot de 2500 euro te schenken aan CliniClowns.

Voor dit minisymposium zijn gerenommeerde sprekers uitgenodigd, waaronder de CEO van de Hartmann groep Dr. Rinaldo Riguzzi, Piet Vreeswijk, senior beleidsmedewerker van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad Nederland, dr. F. van Eenennaam, professor Strategy en Dynamics of Strategy van Nyenrode Business Universiteit en directeur van ‘The Decision Group’ en Dr. Huib van den Doel, Strategisch Adviseur op het gebied van ‘Zorg’. Hartmann heeft dr. Eize Wielinga, onder andere van het programma Avro’s Missers, gevraagd om deze dag voor te zitten. ‘Omdat de sprekers actief zijn op zowel politiek vlak als in de gezondheidszorg is er volop ruimte voor discussie geweest. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee mensen aan het denken hebben gezet en dus nieuwe deuren hebben geopend, verder hebben we de mensen gevraagd om ons uit te dagen als er nieuwe deuren geopend moeten worden’, aldus Keukens.

Over Hartmann
De HARTMANN GROEP is een internationale speler op het gebied van medische en hygiënische producten. Het welbekende HARTMANN-merk vormt de kern van het productenportfolio, dat bestaat uit professionele oplossingen voor wondverzorging, incontinentieverzorging en operatiekamerbescherming. Het productaanbod wordt gecompleteerd door aanvullende medische producten en diensten op het gebied van patiëntenzorg. PAUL HARTMANN BV is in Nederland actief sinds 1 maart 1976. Het nam in 1981 Brocades Verbandstoffen in Nijmegen over en vestigde zich enkele jaren later zelf in die gemeente. De Hartmann Group realiseert een omzet van 1,3 miljard euro met zo'n 9.800 medewerkers en is wereldwijd actief in 34 landen.

Recente artikelen