Prismant voldoet aan accreditatie-eisen CQ-index
ArrayPrismant, hét kennis- en expertisecentrum in de zorg, heeft het accreditaat voor het uitvoeren van Consumer Quality Index-metingen ontvangen van het Centrum Klantervaring Zorg.De Consumer Quality Index (CQ-index of CQI) is de landelijke standaard voor het meten van ervaringen van clienten met de zorg. De uitvoering van het onderzoek met de CQ-index is aan vaste richtlijnen gebonden. Het accreditaat van het Centrum Klantervaring Zorg garandeert dat Prismant deze richtlijnen in de praktijk kan toepassen en daarmee klantonderzoek kan uitvoeren dat betrouwbaar, valide en vergelijkbaar is.
Het accreditaat is gekregen voor het uitvoeren van alle vier onderzoeksactiviteiten in het kader van CQI-metingen:
- A: Onderzoeksactiviteiten (exclusief dataverzameling)
- B: Schriftelijke dataverzameling
- C: Dataverzameling door middel van interviews
- D: Dataverzameling door middel van interviews bij bijzondere doelgroepen (bijvoorbeeld mensen met verstandelijke beperkingen of met zware psychiatrische of psychogeriatrische problematiek)
Het Centrum Klantervaring Zorg ziet toe op de ontwikkeling en het juiste gebruik van het CQ-index meetinstrument. Prismant is al vanaf het begin (2006) betrokken bij de uitvoering de CQ-index metingen in Nederland. Onze ervaringen hebben wij gedeeld met het Centrum Klantervaring Zorg en NIVEL en zo hebben wij een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het instrument.
Prismant is trots op het verwerven van het CQI-accreditaat. Betrouwbare kennis en informatie vormen een onmisbaar fundament voor de dagelijkse zorg, maar ook voor toekomstige ontwikkelingen.
Bron: Prismant