We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen we gegevens zoals bladeren gedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Het verschil zit hem in het feit dat je voorwielen draaien. Als je vooruit gaat maak je dus een andere bocht dan wanneer je achteruit rijdt. Als je vooruit rijdt, dan “loopt” de achterkant iets naar binnen. Dus de cirkel die de achterkant maakt is kleiner als de voorkant.
Echter als je achteruit de cirkel maakt, maken de achterwielen (die dan dus als eerste de bocht ingaan) nog steeds een kleinere cirkel, of lijkt hetdan alsof de draaicirkel kleiner is. Als je achteruit draait, ligt je middenpunt vlak naast je achterwielen. Draai je vooruit dan ligt ie ergens ver links van je auto. Ik denk B.
Tja, achteruit inparkeren, doen we natuurlijk omdat dat makkelijker is (voor mannen), maar of dat ook betekent dat de draaicirkel kleiner is, lijkt me niet hoor. Ik vermoed A (maakt geen verschil).
Denk aan een heftruck
Soms liggen dingen zo voor de hand. Inderdaad een heftruck is een goed voorbeeld
Soms liggen dingen zo voor de hand. Inderdaad een heftruck is een goed voorbeeld.
Die heftruck geeft nog steeds geen antwoord. Het zegt nog steeds niet of de draaicirkel anders is als de heftruck vooruit of achteruit rijdt. De stuurinrichting achter is waarschijnlijk gewoon zo gekozen omdat men het draaipunt in de buurt van de vork wil hebben.
Antwoord A is goed: er is geen verschil in de grootte van de draaicirkel bij het vooruit of achteruit rijden. Er is niet veel uitleg nodig; het enige dat verandert is de draairichting van de aangedreven wielen. Aangezien de hele mechanica in dit geval omkeerbaar is, en de constructie star gehouden wordt, is het gevolgde spoor inderdaad precies hetzelfde, alleen dan in omgekeerde richting. Iedereen die wel eens met een Dinky Toy speelt, kan dat zien.
Ik geloof het antwoord niet, het moet C zijn. Weer zo’n typische wetenschapsquizvraag met een zeer knullige uitleg/experiment in het programma. Dat is toch geen meten wat ze daar deden.Als de auto vooruit draait zullen de wielen ongeveer parallel staan aan de raaklijn van de draaicirkel. Achteruit rijdend maken de achterwielen (die dan voorwielen zijn geworden) een forse hoek met die raaklijn. De auto is dan fors onderstuurd en zal dan de buitenkant van de bocht gaan opzoeken (met een grotere draaicirkel als gevolg). Dat effect zal natuurlijk groter worden wanneer de snelheid toeneemt.