Minder oogletsel door het succes van de FireGoogs vuurwerkbril

EEMNES, 20081207 —
Dit jaar worden er meer vuurwerkbrillen verkocht dan ooit tevoren. Vuurwerkpreventie heeft het afgelopen jaar dan ook alles op alles gezet om de brillen in de winkels te krijgen. En met groot succes. Het aantal bestellingen is al vervijfvoudigd ten opzichte van 2007. De FireGoogs is een te gekke bril, voor zowel volwassenen als kinderen, die ervoor zorgt dat de ogen optimaal beschermd zijn. Ook de vuurwerkleveranciers staan achter het product en bieden de FireGoogs bij het vuurwerk aan.

Bij 85% van alle vuurwerkverkooppunten wordt een vuurwerkbril verkocht.
“Dat is echt te gek, zegt Lex Makkinje, oprichter van Vuurwerkpreventie, ons doel is altijd geweest dat de vuurwerkbril bij het vuurwerk verkrijgbaar zou zijn”.
Op deze manier wordt het de klant makkelijk gemaakt een vuurwerkbril aan te schaffen.
Ook bij o.a. optometristen, ziekenhuizen en apothekers is de vuurwerkbril verkrijgbaar.
We weten van vorig jaar dat deze bril graag gedragen wordt door het publiek en verwachten dan ook een afname van het aantal oogletselslachtoffers. En dat wordt tijd ook, want vorig jaar had 32% van alle vuurwerkslachtoffers oogletsel. En wat mensen zich niet realiseren: de helft van alle slachtoffers steekt zelf geen vuurwerk af, maar staat er alleen maar naar te kijken! Dus 50 procent loopt letsel op door vuurwerk van een ander!

Partners
Organisaties die het belang van veilig vuurwerk afsteken onderstrepen, en daarom met Vuurwerkpreventie samenwerken, zijn: Het Oogzorgnetwerk, de Brandwondenstichting, Consument en Veiligheid, vuurwerkleveranciers, Optometristen Vereniging Nederland en diverse detailhandelaren.
Door de nauwe samenwerking met het Oogzorgnetwerk heeft Vuurwerkpreventie ook verschillende acties kunnen starten. Onder andere het geven van gratis FireGoogs op 100 scholen.

ANP Pers Support, het ANP is niet verantwoordelijk voor de inhoud van bovenstaand bericht.