Agis: Kwaliteit leidt tot groei
ArrayHet aantal verzekerden van Agis Zorgverzekeringen is met 17.500 gestegen tot bijna 1,27 miljoen klanten. De zorgverzekeraar gaat door op de ingeslagen weg met het verbeteren van de zorg en het leveren van maatwerk voor doelgroepen zoals jongeren, ouderen, allochtonen en chronisch zieken.
Agis werkt al jaren aan het verbeteren van de zorg, het betaalbaar houden van de gezondheidszorg en het ontwikkelen van zorg en diensten op maat voor diverse doelgroepen. “In de totale groei met 17.500 verzekerden ziet Agis dan ook een duidelijke erkenning voor haar doelgroepenbeleid en inzet voor de kwaliteit van zorgâ€, aldus Rob Adolfsen, voorzitter Raad van Bestuur. Dit bevestigde de Consumentenbond, de ANBO en de NPCF, die Agis aanwezen als beste zorginkoper van 2008. De verdere verbetering van de zorginkoop, waarbij de kwaliteit van zorg en patientenervaringen centraal staan, wordt in 2009 onverminderd voortgezet.
Zorg in grote Steden
Belangrijk aandachtspunt voor Agis in 2009 is het investeren in de gezondheid van haar verzekerden. De focus ligt hierbij op preventie. Een speerpunt is de zorg te verbeteren in grote steden zoals Amsterdam en Utrecht. Hier werkt Agis, die veel verzekerden heeft in deze steden, samen met de gemeenten en partijen op het gebied van wonen, zorg en welzijn, aan het verbeteren van de gezondheid van de inwoners.
Etnische consument
Met meer dan 200.000 etnische verzekerden werkt Agis voor de multiculturele doelgroepen eveneens gericht aan zorg en diensten op maat. Om haar verzekerden, óók in het buitenland, te voorzien van goede zorg en service, opende Agis een Servicecentrum in Suriname. Suriname is naast Marokko en Turkije het derde land waar Agis haar klanten naar de beste zorg in die landen begeleidt. Een ander voorbeeld van de zorg voor haar klanten van allochtone afkomst is de samenwerkingsovereenkomst tussen Agis en (thuis)zorgaanbieder Aveant. De partners openen in 2009 een Marokkaanse afdeling in een aantal verpleeghuizen in Utrecht.