De Friesland zit in rijtje laagste premies

Array

belofteDoor focus op kwaliteit en service blijft premie betaalbaar en beheerskosten laag
Handhaving van een scherpe premie; ook dit jaar is De Friesland Zorgverzekeraar daar weer in geslaagd, ondanks recente eisen van De Nederlandse Bank dat zorgverzekeraars extra financiele reserves moeten aanleggen. Met € 95,90 biedt De Friesland een gunstige maandpremie voor de Basisverzekering in 2010. Door een nuchtere bedrijfsvoering, waarin mensen goed behandelen centraal staat, blijven de kosten beperkt.

De stijging van de zorgpremie wordt voor bijna de helft veroorzaakt door strengere eisen van De Nederlandse Bank. In deze roerige economische tijden wordt van alle zorgverzekeraars geeist dat ze een extra financiele buffer opbouwen. De Friesland stelt dat de kwaliteit van de bedrijfsvoering en service in grote mate bepaalt hoeveel last de consument hiervan heeft.

Nuchtere bedrijfsvoering maakt het verschil
“Door nu en in de toekomst blijvend goede afspraken te maken met zorgaanbieders over kwaliteit en betaalbaarheid van zorg, houden we onze zorgkosten in de hand. Onze eigen beheerskosten dalen in 2010 zelfs licht”, zegt Diana Monissen, voorzitter Raad van Bestuur van De Friesland Zorgverzekeraar. “Met onze nuchtere bedrijfsvoering kunnen we de strengere eisen van de Nederlandse Bank grotendeels opvangen en ons daarnaast richten op het allerbelangrijkste: goede service leveren. Wanneer onze klanten een polis willen, maar ook als ze goede zorg nodig hebben, zijn wij er en zorgen ervoor dat ze snel en goed worden behandeld.”

Manifest voor eerlijke, kwalitatieve dienstverlening
Service bij De Friesland draait om een aantal simpele principes. Medewerkers doen bijvoorbeeld alleen beloftes die ze ook echt waar kunnen maken. En ze hebben de vrijheid om hun eigen gang te gaan en zelf oplossingen te bedenken voor klanten. Dit alles staat in eenservicemanifest dat te lezen.

Gewaagd initiatief: tegenprestaties
Vanaf vandaag nodigt De Friesland iedereen uit om de service op de proef te stellen. Mensen kunnen bijvoorbeeld bellen naar het informatienummer. Als het de medewerkers niet lukt in één gesprek een goed antwoord te geven, dan komen ze persoonlijk een tegenprestatie doen. Zoals bijvoorbeeld stofzuigen of een maaltijd koken.

Rust in de kop
“Hiermee laten we zien dat bij ons een belofte nog echt een belofte is,” zegt Diana Monissen. “Voor andere bedrijven is dit misschien bijzonder, maar voor ons niet. Voor ons is dit gewoon. Zo bieden wij rust in de kop.”

Independer onderzoek: ‘De Friesland Zorgverzekeraar de beste’
Independer, een vergelijkingssite, ondervroeg ruim 100.000 bezoekers over de service van hun zorgverzekeraar. De Friesland scoort dit jaar het hoogst van de zorgverzekeraars die voor iedereen toegankelijk zijn: een 7,8 gemiddeld. Alleen PNO Ziektekosten scoorde beter, maar is alleen toegankelijk voor mediapersoneel. Aspecten die werden beoordeeld waren onder andere; klaarstaan voor de klant, het nakomen van beloften, afhandeling van declaraties en telefonische bereikbaarheid.

Bron:AllePersberichten.nl

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen