Meldactie NPCF over de bereikbaarheid en service van de huisarts

Array

telefoniste‘Zijn de openingstijden van uw huisarts voor u voldoende?’ ‘Wilt u veranderen van huisarts? ‘Hoe snel neemt uw huisarts de telefoon op?’ Deze en andere onderwerpen komen aan de orde in de landelijke meldactie ‘Huisartsen’ van ConsumentendeZorg – een initiatief van de Nederlandse Patienten Consumenten Federatie (NPCF)- en de 13 regionale Zorgbelangorganisaties.

Met de resultaten van de meldactie worden de wensen, verwachtingen en ervaringen van mensen in beeld gebracht ten aanzien van onder andere de bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts. De meldactie sluit aan bij de inspanningen van de NPCF om samenwerking te bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, thuisverpleging etc. Want als deze zorgverleners nauw met elkaar samenwerken kan de zorg steeds patientgerichter worden en groeien de mogelijkheden voor betere service en dienstverlening. De huisarts kan daarbij een belangrijke rol spelen.

Naast bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts willen de regionale Zorgbelangorganisaties en de NPCF weten wat de wensen en ervaringen zijn ten aanzien van het wisselen van huisarts, het aanbod van online diensten van de huisarts, en de wachttijden.

De meldactie loopt van 16 november tot 30 november. De vragenlijst is te vinden op www.consumentendezorg.nl en op de websites van de 13 Zorgbelangorganisaties. De resultaten worden over enkele weken bekendgemaakt. Ook telefonisch kunt u uw ervaringen doorgeven via 030 – 29 16 777 (op werkdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur) of via 0900 – 243 70 70 (€ 0,10 per minuut).

Bron: NPCF

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

One thought on "Meldactie NPCF over de bereikbaarheid en service van de huisarts"

  1. “De meldactie sluit aan bij de inspanningen van de NPCF om samenwerking te bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, thuisverpleging etc.”

    welke inspanningen van de NPCF??

    ik heb, als huisarts, nog nooit contact gehad met de NPCF, noch van collega’s hierover berichten ontvangen

Comments are closed.

Recente artikelen