Meldactie NPCF over de bereikbaarheid en service van de huisarts

1
139

telefoniste‘Zijn de openingstijden van uw huisarts voor u voldoende?’ ‘Wilt u veranderen van huisarts? ‘Hoe snel neemt uw huisarts de telefoon op?’ Deze en andere onderwerpen komen aan de orde in de landelijke meldactie ‘Huisartsen’ van ConsumentendeZorg – een initiatief van de Nederlandse Patienten Consumenten Federatie (NPCF)- en de 13 regionale Zorgbelangorganisaties.

Met de resultaten van de meldactie worden de wensen, verwachtingen en ervaringen van mensen in beeld gebracht ten aanzien van onder andere de bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts. De meldactie sluit aan bij de inspanningen van de NPCF om samenwerking te bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, thuisverpleging etc. Want als deze zorgverleners nauw met elkaar samenwerken kan de zorg steeds patientgerichter worden en groeien de mogelijkheden voor betere service en dienstverlening. De huisarts kan daarbij een belangrijke rol spelen.

Naast bereikbaarheid en dienstverlening van de huisarts willen de regionale Zorgbelangorganisaties en de NPCF weten wat de wensen en ervaringen zijn ten aanzien van het wisselen van huisarts, het aanbod van online diensten van de huisarts, en de wachttijden.

De meldactie loopt van 16 november tot 30 november. De vragenlijst is te vinden op www.consumentendezorg.nl en op de websites van de 13 Zorgbelangorganisaties. De resultaten worden over enkele weken bekendgemaakt. Ook telefonisch kunt u uw ervaringen doorgeven via 030 – 29 16 777 (op werkdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur) of via 0900 – 243 70 70 (€ 0,10 per minuut).

Bron: NPCF

1 REACTIE

  1. “De meldactie sluit aan bij de inspanningen van de NPCF om samenwerking te bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, thuisverpleging etc.”

    welke inspanningen van de NPCF??

    ik heb, als huisarts, nog nooit contact gehad met de NPCF, noch van collega’s hierover berichten ontvangen

Comments are closed.