Lancering (Digital) Hospitality Netwerk tijdens Zorg &; ICT-beurs

Array

Hogere mate van gastvrijheid in de zorg door samenwerking
Een patient verblijft in een ziekenhuis nooit uit eigen vrije wil. En is dan ook vaak angstig voor wat komen gaat. Waaraan heeft een patient behoefte tijdens een verblijf in een ziekenhuis? Van persoonlijke aandacht en ontspanning, tot televisie, telefonie en internet. Maar bovenal excellente medische zorg. Een patient stelt dan ook terecht steeds hogere eisen aan de kwaliteit van de geboden zorg en beoordeelt een zorginstelling ook steeds vaker op de mate van de geboden gastvrijheid.

Vele leveranciers komen echter aan de poorten van een ziekenhuis om ieder vanuit een eigen invalshoek invulling te geven aan gestelde wensen en eisen op het gebied van (digitale) gastvrijheid. Het ziekenhuis moet dan deze perspectieven vormen tot een totaalconcept. Geen eenvoudige klus. Om een ziekenhuis hierbij te ondersteunen, heeft Patientline het Hospitality Netwerk opgericht.

Hospitality Netwerk
Het Hospitality Netwerk is een open kennisnetwerk van bedrijven dat de patient centraal stelt met als centrale thema Digitale Gastvrijheid. Kiest een zorginstelling ervoor om met deelnemers uit dit netwerk samen te werken dan wordt toegang verkregen tot de expertise binnen het gehele netwerk. Hierdoor kan sneller en efficienter duidelijkheid verkregen worden over integratiemogelijkheden met de reeds bestaande systemen en overige services van een zorginstelling. En kan de zorginstelling eventuele zorgen over bijvoorbeeld complexe koppelingen van informatie- en entertainmentsystemen uit handen geven en zich concentreren op de kernactiviteit: het leveren van (medische) zorg.

Het Hospitality Netwerk is actief op Linkedin: http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=2384013

Patientline is marktleider op het gebied van digitale gastvrijheid in de zorgsector en biedt aan meer dan 60 ziekenhuizen en andere zorginstellingen in Nederland diverse multi-media-services. Van narrowcasting in de wacht- en publieke ruimtes tot televisie, telefonie en internet aan bed. Via deze services kan o.a. een koppeling gemaakt worden met de ziekenhuiswinkel, menu-keuze aangeboden worden, maar ook (zorg)informatie gecontroleerd en juist ontsloten worden. In totaal worden per jaar meer dan 500.000 patienten op 17.500 bedlocaties afgeleid, vermaakt en geïnformeerd.

Negentig gastvrouwen leveren aanvullende services op locatie in deze ziekenhuizen.

Patientline is dé partner in digital hospitality en maakt zich hard voor betrokkenheid, gastvrijheid en innovatie in de zorgsector. Partners in het Hospitality Netwerk zijn o.a. Pink Roccade Healthcare, CLB, Media Landscape, Jeeves, Scope, Zyxel en UPC.

Patientline staat van 30 maart t/m 1 april op de Zorg & ICT-beurs in de Jaarbeurs te Utrecht. Stand: 01D063. Kom gerust langs!

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen