8,2 voor Havenziekenhuis
ArrayPatienten waarderen het Havenziekenhuis in Rotterdam met het rapportcijfer 8,2. Dit blijkt uit een eigen onderzoek naar patienttevredenheid.
Ontvangst
Het afgelopen jaar deden ruim 3.000 patienten mee met het tevredenheidsonderzoek. Het rapportcijfer 8,2 heeft het Havenziekenhuis (een dochteronderneming van het Erasmus MC) te danken aan goede scores voor ontvangst, persoonlijke omgang en deskundigheid van de medewerkers.
Omgang
Zo’n 97% van de patienten is tevreden tot zeer tevreden over de manier waarop de artsen en de verpleegkundigen met hen omgaan. Deze tevredenheid geldt ook voor de behandeling en de informatie die zij krijgen van verpleegkundigen en artsen.
Parkeren
Een verbeterpunt dat patienten naar voren brachten, is de bereikbaarheid: men kan soms niet goed een parkeerplaats in de buurt van het ziekenhuis vinden. Het Havenziekenhuis heeft plannen gemaakt voor verbetering. Verder waren niet alle patienten tevreden over de faciliteiten van de oude verpleegafdelingen. In juni zijn alle verpleegafdelingen van het Havenziekenhuis gerenoveerd. De verwachting is dat ook de tevredenheid dan toeneemt.