BABY born ® zet zich in voor campagne tegen kindersterfte

Array

10% van de winst van de BABY born® Save the Children poppenlijn naar het goede doel!
BABY born®, bekend van de geliefde poppenlijn voor meisjes, presenteert een speciale lijn; de BABY born® ‘Save the Children’ poppenlijn. Deze bijzondere collectie bestaat uit poppen van uiteenlopende nationaliteiten. Met deze poppenlijn steunt het populaire merk de campagne ‘Stop Kindersterfte’ van Save the Children en schenkt 10% van de winst aan dit goede doel.

Wereldwijd overlijden jaarlijks 8,8 miljoen kinderen en pasgeboren baby’s. Velen sterven onnodig aan ziektes die gemakkelijk te behandelen of te voorkomen zijn, zoals diarree en ondervoeding. Save de Children zet zich in voor deze kinderen en is daarom op 5 maart jl. de campagne, ‘Stop Kindersterfte’ gestart. Met deze campagne wil de kinderrechtenorganisatie aandacht vragen voor kindersterfte en daarmee geld inzamelen om dit enorme sterftecijfer te verlagen. Ook BABY born® geeft deze kinderen graag een kans op leven en schenkt daarom 10% van de winst van de poppenlijn aan Save the Children. Het ingezamelde geld wordt o.a. besteed aan de behandeling van zieke kinderen en wordt daarnaast gebruikt om voorlichting te geven aan zwangere vrouwen met als doel kindersterfte voorkomen. Daarnaast wordt een deel van de opbrengst gebruikt voor het verbeteren van de kwaliteit van de producten en diensten die Save the Children levert in Mozambique.

Save the Children poppenlijn
De poppen in de nieuwe collectie kunnen zowel drinken als plassen, flesje en speen zijn inbegrepen. Het bijzondere is dat de poppen uit  verschillende continenten komen, zo is er een Europese pop, een Latijns-Amerikaanse pop, een Afrikaanse en een Aziatische pop. De schattige verschijningen hebben niet alleen elk een andere huidskleur, ook op het gebied van kleding en haardracht is er veel variatie zichtbaar, dit alles zonder terug te vallen in stereotypen. Met deze benadering wil BABY born® duidelijk maken geen onderscheid te maken tussen kinderen met verschillende achtergronden. Een kind moet kind kunnen zijn, waar ook ter wereld. Zapf Creation, het moederbedrijf van BABY born®, stelt geen grenzen aan de fantasie van kleine meisjes. Dit wordt ook benadrukt middels de slogan die zij gebruiken; “Setting free a child’s imagination”.

Voor verkoopinformatie kijk op de website van Intertoys

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen