Blue Circle Medical B.V. behaalt de 24e plek in de 2010 MKB innovatie top 100

Array

“Eervolle 24e plek in de 2010 MKB innovatie top 100”
Tijdens de officiele bekendmaking op 25 mei 2010 van de 2010 MKB innovatie
top 100 op de High Tech Campus in Eindhoven heeft Blue Circle Medical B.V.
met de Thermoscale de 24e plek behaald.  Afgelopen jaar zijn bijna 300
innovaties voorgedragen. De MKB Innovatie Top 100 is bedoeld ter
stimulering en promotie van innovatieve ondernemingen.

De Thermoscale is een innovatief en wereldwijd gepatenteerd medisch
hulpmiddel gebaseerd op de wetenschappelijke publicaties van Lavery &
Armstrong. De Thermoscale ziet er uit als een weegschaal maar meet naast
het gewicht en het lichaamsvetpercentage ook de beide voettemperaturen in
een tijdsbestek van 30 seconden. In hun publicaties stellen Lavery &
Armstrong dat een verschil in temperatuur tussen de beide voeten duidt op
problemen zoals een diabetische voetwond.

Met de 24e plek uit bijna 300 inzendingen wordt het innovatieve karakter
van de Thermoscale onderstreept. De Thermoscale is een eenvoudig
hulpmiddel voor diabetische voet preventie. Op dit moment zijn er geen
adequate hulpmiddelen om gemakkelijk de temperatuur de bepalen en de
Thermoscale brengt hier duidelijk een verandering in. In Nederland zijn er
1500 amputaties per jaar in Nederland als gevolg van diabetes. Volgens de
Internationale Diabetes Federatie is 85 % van de amputaties te voorkomen
door actiever diabetische voet zorg te leveren.

De Thermoscale wordt vermarkt door de Nederlandse firma Blue Circle
Medical B.V. gevestigd in Rotterdam en sinds september 2009 op de markt.
De Thermoscale is inmiddels wereldwijd in gebruik bij diabetische voet
zorgverleners en heeft een advies prijs van 149,95 Euro. In Nederland
wordt de Thermoscale verkocht door voetzorg specialist Medical Leather
B.V. gevestigd in Waalwijk.

Bron: bc-med.nl

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen