Edelman neemt Hinfelaar PR over

Array

Krachtenbundeling zorgt voor leidende positie in health en food PR
Edelman, één van de grootste PR-bureaus wereldwijd en in Nederland, heeft Hinfelaar PR, Life & Health Communications overgenomen. Dit communicatie-adviesbureau is sinds 1998 een bekende speler op het gebied van health en food PR. Edelman versterkt hiermee zijn positie als full service PR-bureau in Nederland. Het bedrijf telt na de overname 55 medewerkers.

Annemieke Kievit, general manager Edelman Nederland: “Onze nieuwe collega’s verbreden en verdiepen onze bestaande expertise op het gebied van health, food en consumer PR en brengen essentiele health public affairs kennis met zich mee. Het team behoort op strategisch en creatief gebied tot de beste die ik in ons vak ben tegengekomen.”

Marc Hinfelaar, oprichter en directeur Hinfelaar PR, treedt toe tot het management team van Edelman Nederland en zal de gecombineerde consumer, health en food units aansturen in de vestigingen te Amsterdam en Baarn. Deze vestigingen worden voortgezet onder de bestaande merken Edelman en Hinfelaar PR.

“Deze samenvoeging biedt onze klanten en medewerkers toegang tot Edelman’s internationale netwerk met brede expertise in stakeholder engagement, CSR en Digital. Ook kunnen we nu gebruik maken van het intellectueel eigendom zoals de Trust Barometer, de Health Engagement Barometer en het goodpurpose onderzoek,” zegt Marc Hinfelaar. “Onze visies op het vak, de waarde van mensen en ondernemen sluiten goed op elkaar aan. Bovendien draaien beide bureaus – ook in deze moeilijkere tijden – zakelijk gezien uitstekend. Het is dan ook een perfecte match.”

Het zevenkoppige team van Hinfelaar PR werkt op dit moment voor leidende bedrijven in farma en healthcare zoals Pfizer, European Charcot Foundation en Boehringer Ingelheim en op food gebied voor onder meer Voorlichtingsbureau Brood en Tivall. Edelman Nederland heeft naast food, consumer en health ook sterke corporate en technology divisies. De teams werken samen met onder andere Shell, Starbucks, PepsiCo, Microsoft en LinkedIn en op health gebied met onder meer MerckSerono, MSD, Chefaro en Servier.

Bron: Hinfelaar PR

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen