Slechts vier procent van de managers zoekt in social media naar informatie

Array

Nederlandse managers gebruiken e-mail als belangrijkste informatiebron Slechts vier procent zoekt in social media naar informatie
Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar de zakelijke impact van grote hoeveelheden data. Hieruit blijkt dat Nederlandse managers voornamelijk e-mail gebruiken voor het zoeken naar relevante informatie. Met 85 procent is dit het hoogste percentage ter wereld. Daarnaast geeft 38 procent aan dat zij veel data opzoeken in klantdatabases. Slechts vier procent – het laagste percentage wereldwijd – zoekt in social media news feeds.

Nederlanders kiezen voor veilige opslag. Slechts acht procent van de Nederlandse managers slaat data op de desktop op, terwijl nog 44 procent van de Fransen en Italianen dit doet. De grootste hoeveelheid van de Nederlanders (65%) slaat data op de server op en twaalf procent gebruikt cloud gebaseerde opslag.

Toch geven managers aan dat er wel een aantal zaken verbeterd kan worden. 54 procent zegt dat ze sneller toegang willen tot data en vijftig procent meent dat het trainen van medewerkers kan helpen om effectiever met datastromen om te gaan. Dit is nodig omdat 42 procent van de managers de benodigde informatie niet kan vinden.

Ook is managers gevraagd waar ze het komende jaar in gaan investeren. Het hoogste percentage (73%) geeft aan in beveiliging te investeren. Daarnaast staan CRM (38%), mobility (35%), digital collaboration (31%) en financiele systemen (31%) hoog op het verlanglijstje. Vijftig procent geeft aan dat ze de komende periode wil gaan investeren in cloud computing/SaaS.

“Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie”, zegt Erik Lamers, Business Development & Marketing Director bij Avanade Nederland. “Toch doen Nederlanders het op het gebied van het toegankelijk maken van data al redelijk goed ten opzichte van andere landen. Echter, de kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media”.

Het onderzoek ‘The business impact of big data’ is in augustus 2010 uitgevoerd door Kelton Research, een onafhankelijke onderzoekorganisatie. Er deden 543 managers, IT-beslissers en afdelingshoofden van toporganisaties in 17 landen – verdeeld over Noord-Amerika, Europa en Azie-Pacific – mee aan het onderzoek.

Meer informatie kunt u vinden op http://www.avanade.com/BigData. Hier kunt u ook een samenvatting van het onderzoek downloaden.

Citaat van executive

“Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie”, zegt Erik Lamers, Business Development & Marketing Director bij Avanade Nederland. “Toch doen Nederlanders het op het gebied van het toegankelijk maken van data al redelijk goed ten opzichte van andere landen. Echter, de kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media”.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen